Čtenářské dovednosti žákyně s těžkou sluchovou vadou

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Závěrečná práce popisuje čtenářské dovednosti a vyjadřovací schopnosti žákyně s těžkou sluchovou vadou. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související se sluchem, sluchovými poruchami a vadami a zabývá se specifiky komunikace a čtenářství u osob se sluchovým postižením. Praktická část obsahuje anamnézy, interpretuje a vyhodnocuje data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření, rozhovoru a dlouhodobého pozorování výsledků sluchově postižené žákyně druhého stupně základní školy. Vyhodnocení je shrnuto do navrhovaných opatření při vzdělávání sluchově postižené.
This final work describes reading and language skills of a hard-of-hearing pupil. The theoretical part of this work deals with the basic terms related to the hearing and hearing impairments, and the specific communication and reading skills of hearing-impaired people. The practical part includes the case histories, interprets and evaluates the data collected by questionnaires, interviews and long-term observations of the results of the lower secondary pupil suffering from a hard-of-hearing. The designed measures to educate the pupil with hearing impairments were summarized in the assessment.
Description
Subject(s)
sluch, porucha sluchu, sluchově postižený člověk, komunikace, vzdělávání, slovní zásoba, čtenářské dovednosti, vyjadřovací schopnosti, hearing, hearing impairment, hearing impaired person, communication, education, vocabulary, reading skills, language skills
Citation
ISSN
ISBN
Collections