Řízení vztahu se zákazníky s možností využití informačního systému SAP CRM

Title Alternative:Customer Relationship Management and Utilization of SAP CRM Information System
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis is focused on customer relationship management (CRM); a theoretical definition and historical development of various stages of the CRM concept are introduced; development types of information tools and architecture of complex software solutions CRM are mapped. The aim of the work is a proposal for implementation of SAP CRM in Preciosa Ornela, a.s. and options for the use of specific system components in regards to the development of customer relationships, suggesting better utilization of the business partners database and streamline collaboration between marketing and sales departments. Further, a structure of business partners records and the possibilities of their segmentation, management of specific activities in the area of interaction between the firm and business partners and processing of marketing campaigns are outlined. The contribution of the individual functionalities of the SAP CRM is emphasised and contrasted against the identified barriers to implementation, which might cause failure of the project.
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení vztahů se zákazníky (CRM), představuje teoretické vymezení a historický vývoj jednotlivých etap koncepce CRM. Mapuje vývojové typy informačních nástrojů a architekturu komplexních softwarových řešení CRM . Cílem práce je návrh implementace SAP CRM ve společnosti Preciosa Ornela, a.s. a možnost využití konkrétních komponent systému s ohledem na rozvoj vztahů se zákazníky, zdokonalení práce s databází obchodních partnerů a zefektivnění spolupráce marketingového a obchodního oddělení. Práce přibližuje strukturu evidence obchodních partnerů a možnosti jejich segmentace, řízení konkrétních činností v oblasti interakce mezi firmou a obchodními partnery a zpracování marketingových kampaní. Důraz je kladen na přínos jednotlivých funkcionalit systému SAP CRM a na druhé straně na identifikaci bariér implementace, které by mohly způsobit neúspěch celého projektu.
Description
93 stran
Subject(s)
activity management, crm - customer relationship management, implementation, marketing campaign, sap crm, segmentation, crm - řízení vztahů se zákazníky, implementace, management činností, marketingová kampaň, sap crm, segmentace
Citation
ISSN
ISBN