Cena děkana za vynikající bakalářskou práci
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 24
- ItemNávrh rámu formule student s využitím MKP(2023-08-29) Polívka, Ondřej; Škoda Jan, Ing. Ph.D. :67706; Votrubec Vlastimil, Ing. Ph.D. :60627Tato bakalářská práce se věnuje konstrukci rámu pro pátou generaci studentské formule TUL. V teoretické části je popsána soutěž FSAE. Poté je provedena rešerše rámů sportovních vozidel včetně vlastností, které jsou u rámu očekávány. V praktické části jsou shrnuty nedostatky třetí a čtvrté generace rámů formule TUL a následně stanoveny požadavky na nový rám. Návrh je podpořen simulací torzní tuhosti pomocí MKP. Vytvořeno bylo pět variant návrhu a na základě simulací byla vybrána nevýhodnější varianta, která byla rozpracována až do stavu výroby.
- ItemIntegrace nástrojové sondy do pracovního prostoru obráběcího stroje(2023-06-15) Pípa, Daniel; Zelený Petr, Ing. Ph.D. :55392; Kozlok Tomáš, Ing. :66587Bakalářská práce se zabývá problematikou měření nástrojů a její integrací do obráběcího stroje. V teoretické části práce jsou uvedeny možnosti měření nástrojů, druhy nástrojových sond a principy jejich měření a příklady řešení problematiky této práce vybraných výrobců obráběcích strojů. V praktické části práce jsou řešeny jednotlivé konstrukční návrhy, z nichž jeden je dotažen do své finální podoby.
- ItemNávrh vestaveného varovacího systému pro dopravní prostředky(2022-08-31) Řezníček, Filip; Shynkarenko Andrii, Ing. Ph.D. : 66346Tato práce řeší problematiku detekcí dopravních značek. U vozidel vyšších, než je výška mostů či tunelů, by mohlo docházet ke kolizi. Cílem této práce je návrh a realizace zařízení pro detekci dopravní značky B16 - výšky mostu, které se klasifikuje jako palubní kamera. Úkolem zařízení je sledovat značky v reálném čase a signalizovat řidiči dopravního prostředku o příliš nízkém mostu či tunelu. Na trhu je dostupná řada systémů, která řeší danou problematiku jiným způsobem, a to umístěním statické kamery či senzorů před kritickým místem. Jedná se o stacionární umístění systému. Výstupem této práce je návrh kompaktního vestavěného zařízení a aplikace do vozidla. V teorii je popsán princip a metody detekce objektů, počítačového vidění včetně metod učení klasifikátoru a umělých neuronových sítích, na kterých vlastní detekce pracují. Následuje rešeržní část pro zjištění dostupných alternativ detekce a vlastní realizace včetně testování funkčnosti.
- ItemAnalýza vyvažovacího mechanismu motoru ČZ500 typ 863 OHC(2022-06-13) Klimeš, Jan; Škoda Jan, Ing. Ph.D. : 67706Bakalářská práce se zabývá stručnou rešerší v oblasti vyvažování klikových mechanismů pístových spalovacích motorů, zejména jednoválcových. Dále se zabývá sestavením matematického modelu dynamiky klikového a vyvažovacího mechanismu motoru z motocyklu ČZ500 typ 863 OHC a vytvoření optimalizačního programu, jenž hledá optimální hmotové charakteristiky závaží vyvažovacího mechanismu, pro co nejlepší potlačení nežádoucích setrvačných silových účinků pohyblivých hmot klikového mechanismu. V závěru práce je pak vypočteno několik optimalizovaných konfigurací hmotových parametrů závaží vyvažovacího mechanismu.
- ItemZvlákňovací elektroda pro výrobu plošného nanovlákenného materiálu(2021-08-31) Janeček, Tomáš; Valtera Jan, Ing. Ph.D. : 63289Cílem této práce je konstrukční návrh nové přeplavovací elektrody, pro laboratorní výrobu plošného nanonovlákenného materiálu, užitím technologie zvlákňování pomocí střídavého elektrického napětí. Dalším cílem práce je konstrukční návrh vhodného způsobu dopravy polymerního roztoku.Byla provedena rešerše známých typů zvlákňovacích elektrod a principů dopravy polymerního roztoku. Na základě výsledků rešerše bylo zvoleno jako nejvhodnější řešení použití zubového čerpadla.Návrh elektrody byl proveden na základě simulací rozložení intenzity elektrického pole na povrchu elektrody. Elektrická intenzita má významný vliv na zvlákňovací proces a výslednou strukturu nanovláken. Cílem návrhu bylo dosáhnout rovnoměrného rozložení intenzity elektrického pole na povrchu zvlákňovací elektrody, a tím i nanesení homogenní nanovlákenné vrstvy na podkladovou textílii.Další část práce se věnuje konstrukčnímu návrhu nového způsobu dopravy, využívající k čerpání polymerního roztoku zubové čerpadlo. Bylo navrženo nové zvlákňovací zařízení, zajišťující pohon a izolaci čerpadla. Bylo provedeno testování nové přeplavovací elektrody a nového zvlákňovacího zařízení při zvlákňovacím procesu. Vyrobený nanovlákenný materiál byl analyzován elektronovým mikroskopem a bylo provedeno základní měření plošné hmotnosti.