Rok 2012
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2012 by Subject "sociální média"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemVyužití sociálních médií malými a středními podniky v komunikaci se spotřebitelem(Technická Univerzita v Liberci,, ) Ungerman, OtakarSociální média se bezpochyby řadí k důležitým způsobům současné moderní marketingové komunikace. Předmětem této disertační práce jsou malé a střední firmy, které využívají ke komunikaci se spotřebitelem sociální média. Konkurence na trhu ovšem neustále roste a malé nebo střední firmy mají stále těžší pozici se prosadit proti nadnárodním řetězcům. Chtějí-li v tomto boji tyto firmy obstát, musí využívat všech prostředků k navazování dlouhodobého vztahu se zákazníkem. Jednou z možností jak tento vztah budovat jsou sociální média, kde nerozhodují finanční prostředky, ale aktivita, kreativita, nápad nebo myšlenka. Otázkou však zůstává, jakým způsobem by firmy měly sociální média využívat, aby uspokojily individuální přání a potřeby zákazníků a udržely se na trhu. Řešením může být navržení určitého standardu způsobu komunikace, který by malým nebo středním firmám dával obecný návod, na budování vztahu se zákazníkem. Disertační práce si proto klade za cíl navrhnout model marketingové komunikace reflektující specifika malých nebo středních firem a sociálních médií. Komunikační model je postaven zejména na identifikaci dimenzí, které jsou nejdůležitější ve vnímání uživatelem sociálního média. Práce shrnuje dosavadní poznatky o využití sociálních médií, komunikačním modelování, současném vztahu odesilatele a příjemce k sociální komunikaci. Tyto koncepty byly podrobeny komparativní analýze a shrnuty v závěrečné syntéze. Za účelem dosažení cíle práce byla provedena empirická šetření uživatelů sociálních médií. Data byla vyhodnocena prostřednictvím jednorozměrné i vícerozměrné statistické analýzy. V závěru práce je navržen komunikační model využitelný malými nebo středními firmami ke komunikaci se spotřebitelem prostřednictvím sociálních médií. Model je založen na nepřetržitém vytváření vztahu mezi firmou a spotřebitelem a je tvořen čtyřmi dimenzemi zjištěnými faktorovou analýzou. Obsahuje volbu typu sociálních médií, na které navazuje volba nástrojů komunikace. Zde teprve nastává fáze tvorby obsahu, která je doplněna společenskou angažovaností. Průnik celého modelu tvoří pravdivost, srozumitelnost, kompletnost a pravidelnost informací. Podmínkou uživatelů je poskytování pouze vyžádaných informací. Kromě hlavního cíle byly plněny i další tři dílčí cíle, které jsou zároveň užitečným zdrojem informací pro malé nebo střední firmy v boji proto konkurenci.