Cena děkana za vynikající bakalářskou práci
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cena děkana za vynikající bakalářskou práci by Subject "architecture"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemLandmark Miami(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Ross, Petra; Suchomel, JiříJak navrhnete landmark, aby nesplýval s okolní výškovou zástavbou, hodil se do Miami a byl dobře zapamatovatelný? Mé analýzy vedou ke zjištění, že nejzapamatovatelnější a nejpopulárnější landmarky jsou přírodní úkazy, sochy, či historické monumenty. Miami je jedno z nejvýznamnějších přístavních měst USA, voda prakticky definuje město a proto by jeho landmark rozhodně měl mít vztah k vodě. Tato myšlenka je ještě více zásadní připočítáme- li, že nový monument bude nahrazovat stávající fontánu. Spojením místa v parku určenému ke stavbě s bodem uprostřed zálivu po ose Flagler street jsem došla k výslednému konceptu. Při umístění dále od pobřeží objekt více vyniká ze změti výškové zástavby a návštěvníci si mohou vyzkoušet jaké to je procházet se těsně nad vodní hladinou. Dostanou se z jednoho místa na druhé pod hladinou moře a to suchou nohou podmořským akváriem. Landmark zachovám symbolický, jednoduchý a zasahuji v co nejmenší míře do fungujícího parku. Odsud a z veškerého okolí uvidím pouze dvě trojúhelníkové díry, jejichž tvar mi definuje dynamická koncepce. Jako by díra v parku nasávala člověka do moře, nechala ho projít úzkým vodním tunelem a postupně ho pomalu nechala vystoupat na vodní hladinu. Hlavní pozorovací úhly zamýšlím z veřejně přístupných teras výškových budov, přičemž se jedná se přesně o obrácenou situaci pohledu na klasický výškový monument. Výrazně viditelný z pohledu chodce se landmark stává pouze v noci, kdy se projeví také jeho vertikální dimenze a do oblak vystřeluje proud světla.
- ItemObjekt vinařství(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Pujmanová, Andrea; Fránek, ZdeněkVíno je dominantním prvkem krajiny, rostlina kopírující zvlněný terén v pravidelných linkách dodává pocit harmonie a řádu. Je symetrii v jinak organické přírodě. Utváří krajinu. Krajinu přetvořenou člověkem. Řádky dodávají ráz celé krajině a mnohdy celé oblasti. Pěstování a výroba vína je splynutím člověka s přírodou a tak to je i u návrhu. Objekt se stává, tak jako řádky, součástí krajiny. Nijak ji nenarušuje, doplňuje ji. Viniční řádky přechází v pomalu se zvedající zdi, které kopírují zvlnění terén. Na konci začínají vystupovat ze svahu v plné své velikosti, aby mohly vytvořit vstupy do objektu. Modul jednotlivých zdí je modulem vzdálenosti jednotlivých řádků vinice (činí 3,25 metru). Objekt se stává součástí vinice.
- ItemTaneční škola "Moulin Rouge" v Paříži(Technická Univerzita v Liberci, 2013-12-20) Slámová, Eliška; Hendrych, Jan
- ItemŽELEZNIČNÍ STANICE - PRAHA - VELESLAVÍNMacháček, Jiří; Buček Jiří, doc. Ing. arch. : 54711Předmětem návrhu diplomové práce, je architektonická studiekomplexu železniční stanice, Praha - Veleslavín. Tato stanice vznikne v příštích letech, v rámci připravovanémodernizace a novostavby trati Praha, Veleslavín - Praha, Letiště Václava Havla. Majetkové uspořádání území a stejně tak navržených staveb je smíšené, to mělo značný vliv na samotný koncept řešení. Návrh samotné vlakové stanice vznikne v gesci a na pozemcích Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), na pozemcích obklopující železniční koridor. Součástí zadání je však také návrh bezprostředního okolí stanice. To však spadá svým majetkovým uspořádáním pod Prahu 6. Ta svými požadavky na komplexní řešení území apeluje na vznik, dopravního terminálu, s návazností na autobusovou, vlakovou, tramvajovou dopravu, včetně napojení na metro. Dále také začlenění nového komunitního centra a vznik prostorpro gastronomické a komerční služby. Toto uspořádání se promítá v celém procesu návrhu.Hlavním doménou celého návrhu je proto možnost etapizace.Stavba bude fungovat samostatně při výstavbě samotné vlakové stanice a bude působit komplexním dojmem i po dostavbě centra.Jednotlivé části centra leží na pozemcích dotčených investorů, proto bylo nutné jednotlivé provozy separovat.Jako jedno ze vstupních míst po příletu do Prahy a významnýdopravní uzel, bylo estetické ztvárnění uchopeno velkoryse.Hlavní nosnou myšlenkou celého návrhu je přiblížení dvou -hlavních, dopravních os - Evropské třídy a železničního koridoru.Návrh přijal tyto osy a jejich půdorysné stopy za své, využil jejich křivek a v nejužším místě jejich přiblížení situoval -Centrum Nádraží Veleslavín. Kompletní centrum stanice Veleslavín překlenuje střešní rovina, jež se stane charakteristickým poznávacím bodem a zároveň funkčním prvkem celého areálu. Tato rovina se skládá z několikaprolnutých linií, jež kopírují stávající a navržené dopravní koridory.Vytváří kryté prostory a svým uspořádáním obtéká prostor,jež by se mohl stát novým, tepajícím středem subcentra Prahy 6.Samotná střešní rovina je pak styčným bodem, který propojujejednotlivé investiční záměry v řešeném území.Vlaková stanice kopíruje železniční koridor ze severní strany.Nejenže je severní umístění železniční stanice výhodné,vzhledem k napojení na silniční dopravu z ul. Evropská, alepřibližuje se také rekreační zóně Litovický potok. Stanice je s ostrovním nástupištěm spojena bezbariérovýmpřemostěním, překlenující vstup tratě do podzemí.V severní části zástavby, jež kopíruje městskou třídu Evropská,Nalezneme stanoviště MHD, K&R, taxi a zásobovací prostor.Toto dopravní rozpoložení bylo z důvodu plynulého nájezduna křižovatku Evropská - Veleslavínská, situováno co nejdáleod zmíněné křižovatky. Samotný objekt pak skrývá komunitnícentrum, velkokapacitní tržnici a prostory pro komerční služby.Komplex dovršuje východní zástavba, která uzavírá tyto linie.Toto uskupení obklopuje nově vzniklé náměstí a propůjčuje tomuto prostoru jakýsi odstup od frekventovaných provozů.A zároveň může plnohodnotně plnit funkci subcentra Prahy 6.