Browsing by Author "Zvolský, Tomáš"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemElektronické ovládání ventilů pístového spalovacího motoruZvolský, Tomáš; ; Scholz Celestýn, prof. Ing. Ph.D. Skolitel : 55343Disertační práce se zabývá elektronickým ovládáním ventilů pístového spalovacího motoru, které nemají přímou mechanickou vazbu na klikový hřídel. Jsou zde stanoveny přínosy elektronického ovládání ventilů v porovnání s konvenčním vačkovým rozvodem. Práce je zaměřena na vyčíslení energie potřebné pro pohyb ventilů u známých řešení elektronických systémů ovládání ventilů a její možné úspory. Za tímto účelem byly vytvořeny matematické modely a vzniklo unikátní zařízení s řídicím systémem k měření potřebného příkonu aktuátoru.
- ItemNávrh měřicího a řídicího systému pro zjišťování vznětlivosti motorových paliv(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Zvolský, Tomáš; Svoboda, MiroslavDiplomová práce se zabývá možnostmi určování vznětlivosti motorových paliv, nebo-li cetanového čísla. Řeší návrh elektronické části zařízení na měření vznětlivosti motorových paliv. Popisuje jednotlivé části elektronické jednotky. Jedná se o elektronický systém pro řízení vstřiku paliva do spalovací komory zařízení, systém pro ovládání pomocných ventilů a topného tělesa a měření teploty ve spalovací komoře, průběhu tlaku a zdvihu jehly vstřikovače. Součástí práce je rovněž určení metody pro vyhodnocení cetanového čísla paliva, program pro zobrazení výsledné hodnoty cetanového čísla, průběhu tlaku a zdvihu jehly vstřikovače a sestavení funkčního vzorku elektronické části zařízení včetně ověření jeho funkce.
- ItemPOWER CONSUMPTION OF ELECTROMAGNETIC VALVE ACTUATOR(ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THEORETICAL & APPLIED MECHANICS, PROSECKA 76, PRAGUE 9, 190 00, CZECH REPUBLIC, 2018) Zvolský, TomášThe paper deals with mathematical modeling and numerical computing of electromagnetic valve actuator. It describes the computing method for an internal combustion engine valve mechanism. The presented approach considers real magnetic material of electromagnets. The mathematical model reflects the B-H characteristic of the core and movable armature and deals with losses of magnetic material. The controlled current in the electromagnet coil prevents the valve bouncing from its seat. Forces from the flue-gas acting on the valve are included in this model. Valve lift, coil current, voltage and electric energy consumption are graphically shown.
- ItemŔízení výkonu plynového zážehového motoruZvolský, Tomáš