Browsing by Author "Zahradníková, Klára"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemMentalizující dialog mezi členy učitelského sboru jako nástroj podpory osobnostního a profesního růstuZahradníková, Klára; Nišponská Magda, PhDr. Ph.D. : 56317Diplomová práce nazývající se Mentalizující dialog mezi členy učitelského sboru jako nástroj podpory osobnostního a profesního růstu je zaměřena na téma mentalizace a psychohygiena u učitelů vybrané základní školy. Cílem práce je zjištění míry dodržování zásad psychohygieny učitelů a vytvoření praktického doporučení pro vzájemné mentalizující naslouchání mezi členy učitelského sboru za účelem podpory jejich osobnostního a profesního růstu. K získání dat je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s vybranými učiteli konkrétní základní školy. Teoretická část vytvořena na základě prostudování odborné literatury, se zaměřuje na témata z oboru mentalizace, komunikace, naslouchání a psychohygieny. Praktická část je primárně zaměřena na reflexe rozhovorů s vybranými učiteli a na analýzu získaných dat. Dále na vyhodnocení dotazníků, které byly předloženy studentům učitelství a poskytly tak možnost porovnání s učiteli v praxi. Závěr práce obsahuje vytvořenou praktickou příručku s doporučením pro vzájemné naslouchání určené zejména učitelům konkrétní základní školy.
- ItemUplatnění čtenářských strategií při práci s pohádkouZahradníková, Klára; Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D. : 54858Každodenní život vyžaduje potřebu čtení. Děti většinou začínají číst až ve škole. Je však třeba začít rozvíjet předčtenářské dovednosti již v mateřské škole. Vhodným prostředkem k tomu jsou čtenářské strategie. V práci jsou představeny základní pojmy týkající se čtenářské gramotnosti a pregramotnosti, čtenářských dovedností a strategií a jejich charakteristiky. Dále se práce věnuje konkrétním čtenářským strategiím dobře využitelným při práci s dětmi předškolního věku a vhodným textům k rozvíjení jednotlivých strategií v mateřských školách. V praktické části práce předkládá v rámci akčního výzkumu konkrétní příklady toho, jak se strategiemi pracovat, modifikovat je pro různé věkové skupiny dětí a také výsledky, které tento výzkum přinesl.