Browsing by Author "Vlková, Šarlota"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemInternacionalizace vybraného podniku ve ŠpanělskuVlková, Šarlota; Pěničková Zuzana, doc. Ing. Ph.D. : 59645Diplomová práce se zabývá působením společnosti ŠKODA AUTO a.s. prostřednictvím dceřiné společnosti Volkswagen Group Espa?a Distribución (dále VGED). Dceřiná společnost VGED operuje v rámci španělského automobilového trhu, který patří mezi ty nejvýznamnější z celé Evropské unie. Cílem diplomové práce je zjistit postavení značky ŠKODA na španělském automobilovém trhu a zároveň definovat aktivity na zlepšení její tržní pozice. Prostřednictvím PEST analýzy je představen španělský trh dle jednotlivých autonomních oblastí a jeho specifika ve vztahu k automotive. Získaná data poté slouží k určení tržní pozice značky ŠKODA v rámci jednotlivých autonomních oblastí Španělska. S ohledem na automobilové trendy, podnikatelské aktivity společnosti ŠKODA AUTO a.s. a PEST analýzu jednotlivých oblastí jsou navržena opatření vedoucí ke zvýšení tržního podílu této značky na španělském automobilovém trhu.
- ItemPostavení firmy Škoda Auto a. s. na trhu s automobily v rámci Evropské unieVlková, ŠarlotaTato bakalářská práce se zabývá postavením firmy ŠKODA AUTO a.s. v Evropské unii i v České republice. Jejím hlavním cílem je zhodnotit společnost na evropském a českém automobilovém trhu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část popisuje základní pojmy spojené s konkurenceschopností a analýzou podniku, charakterizuje také automobilový průmysl v Evropské unii a současné automobilové trendy. Druhá část se věnuje firmě ŠKODA AUTO a.s., kde ji především analyzuje s pomocí PEST a SWOT analýzy. Zároveň popisuje její marketingovou komunikaci dohromady se společenskou odpovědností a dodržováním firemní strategie včetně automobilových trendů. Následně analyzuje postavení ŠKODA AUTO a.s. na českém trhu s ohledem na produkci a prodej automobilů v České republice, a také implementuje Porterův model pěti sil. Závěrem rozebírá společnost v rámci trhu Evropské unie na základě registrace automobilů a počtu dodaných vozů zákazníkům v členských zemích. Bakalářská práce slouží k celkovému přehledu činností ŠKODA AUTO a.s., které vedou k udržení společnosti na trhu s automobily.