Browsing by Author "Vaněk, Vladimír"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemPočítejte s Klokanem – Benjamín(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vaněk, Vladimír; Nocar, David; Jednota českých matematiků a fyzikůCílem článku je poskytnout učitelům matematiky na základních školách a víceletých gymnáziích sadu zajímavých úloh vybraných ze soutěžních ročníků mezinárodní soutěže Matematický klokan - kategorie Benjamín včetně úplných řešení, a to většinou více způsoby, které mohou učitelé matematiky využít ve své výuce. Pro snadnější zařazení do vybraných oblastí matematiky zde čtenář nalezne rovněž popis učiva dle RVP ZV, ke kterému se daný příklad váže.
- ItemPříčiny trestné činnosti mladistvých(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Skála, Jindřich; Vaněk, VladimírCílem bakalářské práce bylo získat maximální množství kvalitních informací o možných příčinách páchání jednoho z nejzávažnějších trestných činů loupež mladistvými na okrese Česká Lípa. Bakalářskou práci jsem rozdělil na dvě části, teoretická a praktická. V teoretické části jsem se věnoval vymezení trestného činu loupež, odpovědnosti mladistvého za protiprávní činy, typy rizik pro mládež, rodině a jejím funkcím a prostředí,ve kterém jedinec vyrůstal. Praktická část se zabývala analýzou konkrétních zpráv obsažených ve spisové dokumentaci Policie ČR za období od roku 2004 do roku 2008, změřených na provinění loupež a hledání možných rizik, která mohou být příčinou spáchání loupeže mladistvými. Šetřením bylo zjišťováno, jaká rizika přináší škola, rodina, volnočasové aktivity a delikventní kariéra.
- ItemRodinné prostředí a školní úspěšnost(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Čechlovská, Kateřina; Vaněk, VladimírThe Bachelor Final Project deals with the relation between a family environment and the succesfulness at school education. The aim of this project is to map the family environment of pupils of primary schools and analyse connections between a less inspiring family environment and a lack of success at school education. In the theoretical part there is introduced the question from the points of view of psychology,laws, pedagogy and modern trends in care of children from the social and cultural disadvantaging environment. The practical part brings reasults and interpretation that reveal conection between some aspects of the family environment and the outcome of pupils at school. There is given an actual view into issue that could show one of the bases for preparing effective precautionary programmes against educational failure of the pupils from the social and cultural disadvataging environment.
- ItemVolnočasové aktivity žáků základní školy a žáků základní školy praktické(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Pěkná, Eva; Vaněk, Vladimír
- ItemŽák s narušenou komunikační schopností(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Smejkalová, Eva; Vaněk, VladimírDiplomová práce je zaměřena na zmapování možnosti využití informačních a komunikačních technologií pro žáky s těžkou narušenou komunikační schopností, integrovaných v běžné základní škole a základní škole praktické. Stěžejní kapitoly v teoretické části se zabývají vymezením základních pojmů a obecnými informacemi o narušené komunikační schopnosti. V dalších kapitolách je přiblížena problematika vzdělávání těchto žáků a jejich zařazování pomocí integrace do školního prostředí Základní školy. Zvláštní pozornost je věnována možnosti využití moderních technologií v alternativní a augmentativní komunikaci zejména při výuce, motivaci a relaxaci. Praktická část práce seznamuje s případovými studiemi tří žáků s těžkou narušenou komunikační schopností. U těchto žáků byly sledovány pokroky v oblasti pragmatické roviny řeči (verbální i neverbální), dále pak rozvoj grafomotorických schopností v oblasti psaní a kresby a v neposlední řadě s pokroky při vzdělávání a osvojování si učiva. Využitím moderních informačních technologií při procesu vzdělávání došlo k pozitivnímu pokroku a rozvoji ve všech sledovaných oblastech. Cíl práce zmapovat možnosti využití informačních a komunikačních technologií pro žáky s narušenou komunikační schopností, integrovaných v běžné základní škole byl splněn.