Browsing by Author "Vašátková, Veronika"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemPěstounská péče(2014-01-01) Vašátková, Veronika
- ItemPěstounská péče(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Vašátková, Veronika; Brožová Doubková, AndreaBakalářská práce se zabývala problematikou pěstounské péče. Jejím cílem bylo nastínit problematiku pěstounské péče v rámci systému náhradní rodinné péče v České republice a představit relativně nový institut, jímž je pěstounská péče na přechodnou dobu. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala a objasňovala základní pojmosloví z oblasti pěstounské péče a pěstounské péče na přechodnou dobu. V části praktické bylo zjišťováno, jak vnímají ''dlouhodobí'' pěstouni institut pěstounské péče na přechodnou dobu. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že respondenti akceptují myšlenku PPPD, avšak nemají povědomí, jak je tento institut zakotven v legislativě. Na finančním ohodnocení pěstounů na PPPD se shodují, ale změnili by délku PPPD u jednoho dítěte. Dále dle výpovědi respondentů bylo zjištěno, že není důležité vzdělání pěstouna na PPPD, ale stěžejní je jeho zodpovědnost a ztotožnění se s rolí pěstouna. Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření ve smyslu lepší informovanosti o institutu pěstounské péče na přechodnou dobu.
- ItemPokusy při výuce fyziky(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Vašátková, Veronika; Panoš, StanislavThe theme of this thesis are attempts to teach physics. The main goal was to unify the efforts of the textbooks published at different times by different publishers, and evaluate them. Work is focused on teaching methods it illustrates the practical demonstration and skill, especially in attempts to interpret the physics education to students. It was used for processing Educational Plan (SEP) at Guth Jarkovsky´s elementary school in Kostelec nad Orlicí.The thesis is examined teaching material, which is very extensive range of experiments. At the beginning of the work is written about physics as a scientific discipline in its history and what areas are divided into physics. The next chapter deals with the work of theoretical introduction to education and didactics. Thesis presents teaching methods and their classification. In Chapter 3 is examined in detail the role of experiments and laboratory work. Chapters 4 and 5 are sets of experiments for the 8th year focused on the mechanical properties of liquids and gases. For each experiment included the inclusion in the lesson, equipment, process, outcome and process of trial and read stuff. Experiments are evaluated in terms of performance and efficiency. If necessary, those who could be tricky moments are highlighted. It shows the ways to avoid them, and they are good advice for teachers who will carry out experiments. These chapters also offer their own experience with experiments in the continuous practice subject in Kostelec nad Orlici. The conclusion summarizes the evaluation of textbooks used in the selection of physics experiments and offers ways to use this work in practice teaching. SEP teaching physics course is added as Annex # 1.
- ItemPokusy při výuce fyziky(2010-01-01) Vašátková, Veronika