Browsing by Author "Trousílková, Lenka"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPříležitosti mimoškolních aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebamiTrousílková, LenkaPředmětem diplomové práce je zjištění příležitostí mimoškolních aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.Teoretická část nás seznamuje s pojmem speciální vzdělávací potřeby a jejich členěním dle školského zákona č. 561/2004 Sb. Dále se zabývá volným časem, jeho definicí a možnostmi jeho trávení. Je v ní věnován prostor organizovanému trávení volnému času. Další kapitola se věnuje volnému času dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V poslední kapitole teoretické části jsou uvedeny organizace, které se věnují volnočasovým aktivitám.Cílem diplomové práce je zjistit příležitosti mimoškolních aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a navrhnout řešení pro zlepšení nabídky volnočasových aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.Empirická část se zabývá samotným výzkumem, a to vyhodnocením dotazníkového šetření prováděného v Základní a mateřské škole pro tělesně postižené v Liberci u žáků a jejich vyučujících a také u rodičů těchto žáků. Stanovené hypotézy byly vyhodnoceny na základě získaných dat z dotazníkového šetření.
- ItemVyužití dobrodružné výchovy pro rozvoj kooperačních dovedností ve skupině v DDM(2013-01-01) Trousílková, Lenka
- ItemVyužití dobrodružné výchovy pro rozvoj kooperačních dovedností ve skupině v DDM(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Trousílková, Lenka; Horák, JosefPředmětem této bakalářské práce je vyhodnocení využití dobrodružné výchovy pro rozvoj kooperačních dovedností ve skupině v domě dětí a mládeže (dále již DDM). Teoretická část charakterizuje pojmy jako prožitek, zážitek, zkušenost, seznamuje s hlavními principy zážitkové pedagogiky, s metodami, které zážitková pedagogika využívá. Dále vymezuje kooperační dovednosti. Informuje o DDM a o jejich činnosti. Praktická část se zabývá tvorbou vstupních programů pro dva nově vzniklé taneční kroužky v DDM, kdy jeden náhodně vybraný kroužek se účastní vstupního programu dle dobrodružné výchovy a druhý se zúčastní jiného typu vstupního soustředění. V závěru praktické části proběhne pro tyto skupiny závěrečný úkol, dle něhož lze vyhodnotit stanovený cíl. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit kvalitu spolupráce členů ve dvou nově založených tanečních kroužků DDM, kdy jeden kroužek se účastní vstupního programu dle dobrodružné výchovy a druhý se zúčastní jiného typu vstupního soustředění.