Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Trnka, Victor"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Akcelerace vyhodnocování výrazů pomocí vektorových instrukcí
    (2023-02-01) Trnka, Victor; Březina Jan, doc. Mgr. Ph.D. : 58132
    Tématem této práce je popis způsobu zrychlení a optimalizace vyhodnocování matematických výrazů v BParseru pomocí přidání podpory vektorových instrukcí procesoru. Doposud nebylo možno provádět dostatečně efektivní vyhodnocování matematických výrazů, neboť nebylo možno ovlivnit optimalizaci při překladu související s vektorovým zpracováním a bylo zde i omezení na podporované instrukční sady jednotlivých procesorů z hlediska přenositelnosti.Práce obsahuje informace o tom, co se rozumí pod pojmem parser s tím, že je zahrnut i stručný výčet existujících parserů. Dále je zmíněno, na jakém principu funguje vektorové vyhodnocování výrazů, a připojen je rovněž přehled vektorových instrukčních sad. Práce navazuje výčtem C++ knihoven, které podporují vektorové výpočty, a výběrem nejvhodnější knihovny Vector Class Library. Poté jsou zmíněny všechny nutné úpravy potřebné k vyřešení překážek a chyb, které souvisí s implementací. Práce dále zahrnuje testy přenositelnosti a rychlosti vyhodnocování výrazů.Z výsledků v podobě přehledných grafů z provedených testů rychlosti je zřejmé, že knihovna Vector Class Library přináší velmi dobrý posun v rychlosti a optimalizaci vyhodnocování výrazů v BParseru. Zároveň bylo dosaženo i maximální přenositelnosti programu mezi procesory x86-64 s rozličnými instrukčními sadami.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Uživatelské rozhraní pro simulátor BOModel
    (2019-10-10) Trnka, Victor; Severýn Otto, doc. Ing. Ph.D. : 54870
    Práce se věnuje navržení a zrealizování grafického uživatelského prostředí propráci se simulátorem vícefázového podzemního proudění s názvem BOModel.K tomuto simulátoru patří ještě další programy, které s ním úzce spolupracují.V první části se dozvíme něco o simulaci. Dále si popíšeme ložiska uhlovodíkůpod zemským povrchem. Poté se dostaneme k fyzikálním veličinám popisujícíhorniny. S tím jsou navíc spjaty jednotlivé vztahy mezi jednotlivými veličinami.Nakonec se zmíní základní výpočty a parametry simulace.V další části si rozebereme základní princip, který se využívá v simulátoruBOModel. Seznámení se s numerickou metodou a k tomu využívaný speciální typgeometrie v geologii. Nakonec si doplníme informace o synatax vstupního souborudo simulátoru.Následuje základní popis systému Git spolu s jeho základním použitím.Seznámení se se základními příkazy, které byly v rámci této práce využity.A zmíníme další programy spolupracující se simulátorem BOModel.Nakonec se dostaneme k návrhu celé aplikace a k implementaci jednotlivýchřešení při vývoji samotné aplikace.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Contact us
  • Cookie settings
  • Send Feedback

Theme by

+ dataquest