Browsing by Author "Tomsa, Tomáš"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemŘídicí systém s HMI pro rychlonabíjecí staniciTomsa, Tomáš; Jandura Pavel, Ing. Ph.D. : 60115Cílem této práce bylo vytvořit funkční vzorek experimentální rychlonabíjecí stanice, která využívá vybraný standard pro komunikaci s vozidlem a je ovládaná přes vizualizační obrazovku. Součástí zadání bylo vybrat pro tuto aplikaci optimální řídicí jednotku a HMI z aktuálně dostupných řešení na trhu. V rešeršní části je rozepsána topologie procesu nabíjení, standardizované zásuvné nabíjecí systémy a možnosti nabíjení elektromobilu. Rozebrány jsou i koncepty používané společnostmi Siemens a Phoenix Contact. Dále je zhodnocen přístup jednotlivých firem a zdůvodnění výběru dané řídicí jednotky. Celkový návrh stanice je poté rozdělen do tři částí, jež jsou rozděleny na návrh komponentů a zapojení, návrh vizualizace a návrh programu. V závěru je zobrazeno experimentální testování stanice a jsou zhodnoceny mé výsledky práce.
- ItemStejnosměrná rychlonabíjecí stanice s distribuovaným řízenímTomsa, Tomáš; Jandura Pavel, Ing. Ph.D. :60115; Novák Michal, Ing. :67675Tato práce navazuje na moji bakalářskou práci, jejímž cílem bylo zprovoznění procesu nabíjení a vytvoření experimentální stanice. Diplomová práce představuje další fázi, která se zabývá optimalizací programu pro nabíjecí proces stejnosměrné rychlonabíjecí stanice, jejímž cílem je efektivní řízení nabíjecích modulů a zkrácení režie nabíjecího procesu. Současně je cílem vytvořit centrální nabíjecí stanici, jež distribuovaně řídí podřízenou stanici. Podřízená stanice se dále zabývá řízením dvou nabíjecích modulů s možností nabíjení jednoho elektromobilu s maximálním výkonem 60 kW, nebo dvou elektromobilů s maximálním výkonem 30 kW pro každý z nich. Ovládání nabíjecí stanice je možné skrz HMI, které uživateli umožňuje zobrazení parametrů nabíjení, grafu, diagnostiky a úpravu parametrů stanice. Výsledným výstupem je dosažení optimalizovaného a rychlého procesu nabíjení, který uživateli minimalizuje čas strávený u stanice. V rámci diplomové práci byly vytvořeny dva funkční vzorky nabíjecích stanic, u nichž se provedlo ekonomické zhodnocení navrženého konceptu a byly vyhodnoceny jednotlivé výsledky částí procesu. Tyto výsledky potvrdily, že optimalizace procesu nabíjení zkrátila uživateli čas strávený u nabíjecí stanice oproti původnímu konceptu a také že je možno distribuovaně řídit více stanic a nabíjecích modulů. Toto odlišné řešení nabízí nový pohled na efektivní centralizovaný způsob řízení nabíjecích stanic. V závěru jsou prezentovány výsledky práce a možnosti dalšího využití.