Browsing by Author "Tomasová, Nicole"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemProblém normality v díle Michela Foucaulta(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Tomasová, Nicole; Hejna, DaliborTato práce se zabývá dílem francouzského historika a filosofa 20. století Michela Foucaulta, která rozebírá problematiku šílenství, sexuality, moci, trestání a vězeňství. Metodou komparací Foucaultových textů, které se vztahují k zadanému tématu, se snaží zmapovat tuto část Foucaultovy filosofie. V práci je analyzováno Foucaultovo pojetí vývoje šílenství od středověku až po vznik útulku. Dále práce pojednává o zániku mučení, a o tom, jak postupně došlo k netělesným metodám trestání a následně ke zrodu vězení, o vývoji samotného vězení a tématu disciplíny. V poslední části pojednává práce o sexualitě, vývoji vztahu moci a společnosti k ní, a o postupném překrývání dispozitivu manželského svazku dispozitivem sexuality, který se postupně přenesl z vládnoucích tříd i na chudé třídy.
- ItemProblém normality v díle Michela FoucaultaTomasová, Nicole
- ItemRealizace průřezového tématu osobnostní a sociální výchova v hodinách výchovy k občanství se zaměřenímna morální rozvoj u žáků 2. stupně ZŠTomasová, Nicole; Masopustová Jitka, Mgr.; Skolitel : 55255 Ševčík Ladislav, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 54992 Hrabáková Luďka, PhDr. Ph.D.; Konzultant2 : 63878 Kučera Lukáš, Ing.Tato práce se zabývá morálním rozvojem žáků 2. stupně ZŠ. Cílem práce je zrealizovat průřezové téma osobnostní a sociální výchova se zaměřením na morální rozvoj u žáků 2. stupně ZŠ.Teoretická část diplomové práce postupně rozebírá témata od osobnostní a sociální výchovy, přes morální vývoj, mravní výchovu, výchovu k hodnotám a výchovu charakteru žáků. Zaměřuje se i na konkrétnější témata jako je zodpovědné rozhodování v eticky náročných situacích, práci s příběhy a situacemi s morálním obsahema metodiku vedení skupinové diskuse. Nakonec stručně nastiňuje etickou výchovuv Rámcovém vzdělávacím programu.Praktická část této práce obsahuje šest příprav do vyučovacích hodin pro9. ročníky ZŠ Česká v Liberci. Všechny přípravy jsou zaměřeny na morální rozvoj, ale jsou obsahově odlišné a každá využívá různých didaktických metod. Výsledky odučených hodin jsou popsány v sebereflexi uvedené u každé přípravy.