Browsing by Author "Tavoda, Ondřej"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemRedukované a neredukované formy anglických gramatických slovTavoda, Ondřej; Karásková Nicola, M.A.; Neckář Bohuslav, prof. Ing. DrSc. Skolitel : 54686; Zajíček Jaroslav, Ing. Ph.D. Konzultant : 57743; Brandejský Miroslav, Dipl.-Ing. Konzultant2 : 66400Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky českých studentů anglického jazyka redukovaným a neredukovaným formám anglických gramatických slov. Součástí práce je hloubkový rozhovor s PhDr. Dušanem Melenem, Ph.D., lingvistou a učitelem anglického jazyka, zaměřující se na jeho názory ohledně zařazení redukovaných forem gramatických slov do výuky anglického jazyka pro české studenty. Názory odborníků z oblasti výuky anglického jazyka a čtyř učitelů angličtiny ze základních škol v České Lípě a střední školy v Mimoni byly porovnány s názory doktora Melena. Jedním z cílů bakalářské práce je také zjistit, jaké informace je ještě možné vyčíst z výsledků diagnostického testu. Tento test byl provedený mezi studenty předmětu Fonetiky a fonologie v průběhu jejich bakalářského studia na Přírodovědně-humanitní a pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci. Obsah diagnostického testu je zaměřen na poslechové dovednosti a schopnost užití redukovaných forem v mluvené formě anglického jazyka. Cílem výzkumu bylo zhodnotit dovednosti studentů v rozlišování redukovaných a neredukovaných forem a ověřit schopnosti studentů k použití těchto forem v mluveném projevu. Výsledky diagnostického testu ukazují na výhody začlenění výuky redukovaných forem do výuky angličtiny pro české studenty. Na základě získaných dat, rozhovorů a výsledků diagnostického testu byly v závěru práce nastíněny návrhy na způsoby implementace redukovaných forem do výuky angličtiny.
- ItemUsing digital technologies in EFL classroomTavoda, Ondřej; Peldová Petra, Mgr. Ph.D. : 54984Tato diplomová práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce anglického jazyka. Práce představuje výsledky výzkumu provedeného na základních a středních školách v České republice zaměřeného na problematiku využívání digitálních technologií ve výuce angličtiny. Práce přináší výsledky širokého záběru dat, která jsou důležitá pro všechny učitele/učitelky angličtiny včetně názorů studentů/žáků, jejich schopností používat digitální technologie, jejich preferencí a představ. Dále práce uvádí jak často a jaký software a hardware je ve výuce anglického jazyka používán na příslušných stupních českého vzdělávacího systému. Práce je doplněna srovnáním výuky angličtiny v době před Covid-19 pandemií a v jejím průběhu. Výstupem práce jsou ukázkové aktivity zaměřené na hlavní oblasti výuky anglického jazyka s využitím digitálních technologií a seznam na trhu dostupných zařízení a softwarového vybavení v době vzniku diplomové práce.