Browsing by Author "Syrovátková, Jana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemCOMPARISON OF WAGES IN ICT BY MAJOR CATEGORIES, THEIR RELATIONS TO GDP AND THE DIFFERENCES BETWEEN SALARIES OF MEN AND WOMEN(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2021-01-01) Böhmová, Lucie; Doucek, Petr; Luc, Ladislav; Nedomová, Lea; Novák, Richard Antonín; Radváková, Věra; Sedláček, Jiří; Syrovátková, Jana; Nafchi, Majid ZiaeiČlánek zkoumá mzdy v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Na základě dat tzv. ISPV, ČSÚ a Eurostatu jsme provedli několik analýz. Data jsou od roku 2008 a proto bylo nutné zohlednit inflaci, pro mezinárodní srovnání jsou mzdy v EUR, takže důležitý je i kurz CZK/EUR. Hlavní závěry jsou: (1) Počty pracovníků v ICT rostly rychleji, jejich podíl na celkové zaměstnanosti vzrostl z 2,2 % na 3,9 %. (2) Od roku 2008 do roku 2013 je celkový trend vývoje mezd pokles, od roku 2014 výrazně rostly (ovlivněno jak ekonomickým růstem, tak poklesem inflace). (3) Mzdy ICT specialistů (CZ-ISCO 25) rostly značně rychleji než mzdy ICT techniků (CZ-ISCO 35). (4) Mzdy za celé ICT a za kategorii CZ-ISCO 25 rostly rychleji než HDP. (5) Rozdíl mezi platy muži/ženy v ČR patři k nejvyšším mezi zkoumanými zeměmi, i když v roce 2019 se oproti roku 2008 snížil. (6) V rámci ČR jsou rozdíly mezi platy mužů a žen v ICT menší než za celé národní hospodářství.
- ItemRozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím programu Kačenčina pohádková říše(2020-11-9) Syrovátková, Jana; Johnová Jana, PhDr. Ph.D. : 57659Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením pojmu čtenářská gramotnost. Pozornost je věnována jednotlivým etapám, rovinám, faktorům a metodám, jež ovlivňují její rozvoj. Dále jsou představeny Orlické hory a pohádky s nimi spojené, neboť pro tvorbu literárního programu byly použity texty regionálního autora Josefa Lukáška. Praktická část obsahuje literární program složený z pěti metodických listů, které jsou motivovány příběhy patronů horských a podhorských obcí. Zařazeny jsou v něm nejrůznější aktivity a metody vhodné pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Například se jedná o metody dramatické výchovy nebo kritického myšlení. V práci jsou kromě samotného programu prezentovány také výsledky získané jeho realizací ve 4. ročníku 1. stupně základní školy. Za účelem sběru dat byl využit strukturovaný rozhovor a anketa.
- ItemVýukové metody využívané u dítěte s vývojovou dysfázií(2022-04-03) Syrovátková, Jana; Hodíková Barbora, Mgr. :64110; Čavojská Gabriela, Mgr. :65455Bakalářská práce se zabývá výukovými metodami, které se využívají u dítěte s vývojovou dysfázií na základní škole běžného vzdělávacího proudu. Cílem práce je zjistit, jaké výukové metody se využívají při hodinách českého jazyka u dítěte s vývojovou dysfázií. Dále jakým způsobem učitelé tyto metody aplikují do výuky a jaké metody se učitelům osvědčily a naopak. Teoretická část se zaměřuje na vymezení vývoje řeči od počátku až po mladší školní věk. Důležitou částí je kapitola narušené komunikační schopnosti a následně kapitoly zaměřené na problematiku vývojové dysfázie. Práce rozebírá také inkluzivní vzdělávání žáka s vývojovou dysfázií na základní škole a specifika práce s dítětem při hodinách českého jazyka. V empirické části je představen kvalitativní průzkum, který je analyzován a vyhodnocen.