Browsing by Author "Svobodová, Hana"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza sociálně právní ochrany dětíSvobodová, Hana
- ItemAnalýza sociálně právní ochrany dětí(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Svobodová, Hana; Pešatová, IlonaBakalářská práce se zabývá problematikou sociálně právní ochrany dětí. Cílem práce bylo analyzovat sociálně právní ochranu dětí v České republice. Bakalářskou práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborného textu popisuje problematiku sociálně právní ochrany dětí a to v oblastech legislativního zakotvení, základních ustanovení sociálně právní ochrany dětí, orgánů sociálně právní ochrany, preventivní činnosti a poradenské činnosti. Dále je popsána problematika týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Empirická část předkládá analýzu sociálně právní ochrany dětí v České republice za roky 2005-2012, která byla zpracována na základě ročních výkazů o výkonu sociálně právní ochrany dětí. S použitím techniky nestandardizovaného dotazníku bylo provedeno průzkumné šetření, jenž zjišťovalo názor učitelů, speciálních pedagogů, psychologů a sociálních pracovníků na problematiku sociálně právní ochrany dětí. Dále byly v empirické části zpracovány výsledky průzkumného šetření a jejich interpretace, vyhodnoceny platnosti předpokladů a navržena opatření.
- ItemDěti s orofaciálními rozštěpySvobodová, Hana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce se zabývá problematikou dětí s orofaciálními rozštěpy. Cílem práce bylo popsat oblast orofaciálních rozštěpů u dětí a zjistit, jaký vliv má jinakost dětí s orofaciálními rozštěpy na jejich přijetí spolužáky. Diplomovou práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborného textu přibližuje problematiku dětí s orofaciálními rozštěpy a to v oblastech jinakosti dětí s orofaciálními rozštěpy, etiologie, incidence, klasifikace, prevence a komplexní péče o děti s orofaciálními rozštěpy, neschází ani oblast speciální pedagogiky, která se věnuje dětem s orofaciálními rozštěpy a téma přijímání dětí s orofaciálními rozštěpy v rodinách a některých dalších prostředích. Kromě teoretické části byl cíl diplomové práce naplněn prostřednictvím výzkumu, jehož výsledky jsou předkládány v empirické části. S využitím elektronických dotazníků bylo provedeno průzkumné šetření, které mimo jiné zjišťovalo názory rodičů na problematiku jinakosti dětí s orofaciálními rozštěpy. Jako doplňující výzkumnou techniku jsme použili interview. Výsledky jsou následně zobrazeny prostřednictvím grafů. Shrnutí celé diplomové práce je v závěru, na nějž navazují navrhovaná opatření, součástí práce je i seznam použitých zdrojů a přílohy.
- ItemEdukace hematoonkologického pacienta v nemocnici a pro pobyt v domácím prostředí(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Svobodová, Hana; Hejduková, MarkétaTeoretická část bakalářské práce se zaměřuje na problematiku hematoonkologie, prezentuje nejčastější hematoonkologická onemocnění, jako je lymfom, myelom nebo leukémie. Současně se zabývá oblastí edukace nemocných osob, které jsou po hospitalizaci (a často po diagnostice hematoonkologického onemocnění) propuštěny do domácí péče. Druhá část práce popisuje edukaci pacientů jako důležitou součást komplexní péče o nemocné (účastníci edukace, fáze edukace apod.). Edukátor předává klientovi informace, které mu pomáhají lépe zvládat své onemocnění.Praktická část bakalářské práce je věnována analyzování informací a dat, které jsou získány prostřednictvím dotazníkové šetření, jehož respondenty byli nemocní s hematoonkologickým onemocněním. Na podkladě výsledků výzkumného šetření byl dále vytvořen edukačního materiál, určen pro nově diagnostikované pacienty.
- ItemEdukace hematoonkologického pacienta v nemocnici a pro pobyt v domácím prostředí(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Svobodová, Hana; Hejduková, MarkétaTeoretická část bakalářské práce se zaměřuje na problematiku hematoonkologie, prezentuje nejčastější hematoonkologická onemocnění, jako je lymfom, myelom nebo leukémie. Současně se zabývá oblastí edukace nemocných osob, které jsou po hospitalizaci (a často po diagnostice hematoonkologického onemocnění) propuštěny do domácí péče. Druhá část práce popisuje edukaci pacientů jako důležitou součást komplexní péče o nemocné (účastníci edukace, fáze edukace apod.). Edukátor předává klientovi informace, které mu pomáhají lépe zvládat své onemocnění.Praktická část bakalářské práce je věnována analyzování informací a dat, které jsou získány prostřednictvím dotazníkové šetření, jehož respondenty byli nemocní s hematoonkologickým onemocněním. Na podkladě výsledků výzkumného šetření byl dále vytvořen edukačního materiál, určen pro nově diagnostikované pacienty.
- ItemMixing Verb Tenses in English Courses for Beginners(1995) Svobodová, Hana
- Item
- ItemVýchova a vzdělávání dětí se specifickými poruchami učeníSvobodová, Hana
- ItemVýchova a vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Svobodová, Hana; Palounková, ZuzanaPráce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení.
- ItemŽáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školySvobodová, Hana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920Závěrečná práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Cílem práce bylo analyzovat vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy a zjistit názory učitelek a učitelů na vzdělávání těchto žáků. Závěrečnou práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů přibližuje problematiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a to v oblastech legislativního zakotvení, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrných opatření, předmětu speciálně pedagogické péče a individuálního vzdělávacího plánu. Neschází ani oblast poradenských služeb, která se věnuje školnímu poradenskému pracovišti, školnímu speciálnímu pedagogovi a školským poradenským zařízením. Empirická část předkládá analýzu informací o žácích 1. stupně základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají doporučení ze školského poradenského zařízení a škola jim poskytuje podpůrná opatření. Analýza informací je zpracována za poslední čtyři školní roky na základě ročních přehledů aktuálně poskytovaných podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které byly získány z evidence školy. S využitím nestandardizovaného dotazníku bylo provedeno průzkumné šetření, jenž zjišťovalo názory učitelek a učitelů na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Výsledky jsou následně zobrazeny prostřednictvím tabulek a grafů. Navazují navrhovaná opatření a shrnutí celé závěrečné práce je v závěru. Součástí závěrečné práce je i seznam použitých zdrojů a příloha s dotazníkem.