Browsing by Author "Stach, Vladimír"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemKompaktní elektrické filtry s objemovými a povrchovými vlnami(Technická univerzita v Liberci, 1988) Zelenka, Jiří; Slavík, Milan; Košek, Miloslav; Stach, Vladimír; Katedra elektrotechnikyZpráva shrnuje výsledky řešeni dílčího státního úkolu základního výzkumu III-7-6/05 za léta 1987 a 1988. Je popsána řešená problematika, uvedeny dosažené výsledky a navržen další postup řešeni v oblasti metodiky návrhu filtrů a rezo-nátorů PAV, návrhu miniaturních páskových piezoelektrických rezonátorů a návrhu koaxiálního přepínače pro hromadné měřeni rezonátorů a oscilátorů. Zpráva je doplněna přehledem vynaložených nákladů a seznamem vzniklých zpráv a publikaci.
- ItemModerní metody analýzy a identifikace(Technická univerzita v Liberci, 1990) Nouza, Jan; Stach, Vladimír; Novák, Ondřej; Katedra elektrotechnikyÚkol K 329 řešený na katedře elektrotechniky VS5T v rámci fakultního plánu výzkumu formálně navazuie na předchozí sérii prací, které se zabývaly využitím moderní výpočetní techniky a možnostmi nasazení personálních počítačů v různých sférách výuky a výzkumu. Původní široké zaměření úkolu však bylo v průběhu prvních měsíců roku 1390 nově specifikováno s cílem věnovat maximální pozornost novým trendům v oblasti tzv. umělé inteligence. Toto nové zaměření se promítlo do nového názvu úkolu a rovněž i do změny řešitelského týmu. Cílem společného zájmu všech tří řešitelů úkolu bylo seznámit se s problematikou neuronových sítí, jakožto potenciálního prostředku pro řešení úloh z různých oblasti, jimiž se jednotliví řešitelé hlouběji zabývají. Jde především o možné aplikace na poli rozpoznávání mluvené řeči, identifikace vizuální informace a diagnostiky počítačů. Snahou tedy bylo sjednotit úsilí až dosud věnované poněkud izolovaně různým zájmovým oblastem k hledání univerzálních prostředků a efektivních metod, které by mohly vést k významějším pokrokům při dalších výzkumech v uvedených oblastech. Řešitelé si rovněž vytkli za cíl přispět tímto úkolem k rozšíření dosavadního profilu katedry o obory spaiené s problematikou umělé inteligence, a to jak na úrovni výzkumu, tak na úrovni pedagogického procesu. V rámci řešení bylo proto pamatováno i na hledisko použitelnosti některých výsledků práce (zejména demonstračních programů) ve výuce v nově navrhovaném předmětu, který by se zabývat základy umělé inteligence.