Browsing by Author "Sluková, Martina"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemFinanční analýza podniku a faktory, které ovlivňují její vstupní hodnotySluková, MartinaDiplomová práce s názvem „Finanční analýza podniku a faktory, které ovlivňují její vstupní hodnoty“ se zabývá zhodnocením finanční situace společnosti OSAPO, s.r.o. a porovnáním s finanční situací společnosti CANIS SAFETY a.s. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je vymezen pojem finanční analýza, představeny poměrové ukazatele a modely, pomocí kterých se hodnotí bonita a možnost bankrotu a dále jsou vymezeny faktory, které mohou ovlivnit jednotlivé ukazatele. V praktické části je poté zhodnocena finanční situace společnosti OSAPO, s.r.o. a porovnána s finanční situací společnosti CANIS SAFETY a.s. V závěru je provedeno vyhodnocení ukazatelů, porovnání s odvětvovými průměry a nastíněno několik návrhů na zlepšení situace do budoucna.
- Item
- ItemVyužití počítačů v předškolní výchově(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Sluková, Martina; Meier, MiroslavBakalářská práce se zabývá problematikou využívání počítačů a informačních a komunikačních technologií u dětí v předškolním vzdělávání. Cílem bylo charakterizovat využití počítačů v předškolní výchově v běžných mateřských školách a zjistit, jaké mají učitelky vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií. Bakalářská práce analyzuje podmínky a formy využívání informačních a komunikačních technologií, zdůrazňuje cíle, které sledujeme v předškolním vzdělávání při využívání počítačů. Byla konkretizována organizace využívání informačních a komunikačních technologií v mateřských školách. Dále je pojednáno o typologii počítačových her, pozornost byla věnována počítačové stanici KidSmart a využívání interaktivních tabulí při výuce v mateřských školách. Předškolní pedagog je spojovacím článkem mezi použitím informačních a komunikačních technologií v mateřských školách a dítětem, a proto jeho schopnosti a dovednosti využít možnosti informačních a komunikačních technologií jsou velmi důležité. Z toho důvodu je třetí kapitola věnována vzdělávání pedagogů mateřských škol s důrazem na informační a komunikační technologie. Empirická část je členěna do sedmi kapitol a prezentuje výsledky průzkumu, který byl realizován formou dotazníku. Respondenty šetření byli předškolní pedagogové z Libereckého kraje. Prostřednictvím dotazníku jsme zjišťovali především to, jakým způsobem se informační a komunikační technologie v mateřských školách využívají. Hypotéza, že učitelky s délkou pedagogické praxe do 15 let umožňují dětem v mateřských školách využívat počítače, informační a komunikační technologie častěji než učitelky s délkou pedagogické praxe nad 15 let, se nepotvrdila. Druhá hypotéza, že učitelky s délkou pedagogické praxe do 15 let měly oblast informační a komunikační technologie v rámci pregraduálního studia častěji než učitelky s délkou pedagogické praxe nad 15 let, se dotazníkovým šetřením potvrdila. Poslední hypotéza, že učitelky s délkou pedagogické praxe do 15 let absolvovaly v oblasti informační a komunikační technologie méně vzdělávacích akcí než učitelky s délkou pedagogické praxe nad 15 let, se také nepotvrdila. Z výsledků vzešly konkrétní doporučení pro praxi, která se týkají především dalšího vzdělávání předškolních pedagogů v oblasti informačních a komunikačních technologií se zaměřením na využití pro výuku.
- ItemVyužití počítačů v předškolní výchověSluková, Martina