Browsing by Author "Slezáková, Klára"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemGender budgetingSlezáková, Klára
- ItemGender Budgeting(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Slezáková, Klára; Švermová, PavlaThe aim of this work is introduction about Gender budgeting, its historical connectivity and development of gender equality in Czech republic and abroad. Theoretical part defines institutional and legal framework and describes gender budgeting process, which introduces with different approaches how to apply it. Practical part of the project is fixed with public research results, which analyses inequality issues between men and women according to set standards, approach of public and recognize possibilities of both genders in a set situation. Results of questionnaire can help in another studies, specially in case of wages situation and quality women a men in society.
- ItemÚstavní výchovaSlezáková, Klára
- ItemÚstavní výchova(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Slezáková, Klára; Pittnerová, JanaBakalářská práce se zabývala problematikou ústavní výchovy, která vycházela z působnosti Okresního soudu v České Lípě v letech 2006 - 2008. Jejím cílem bylo zjistit důvody, pro které jsou podávány k soudu v České Lípě návrhy na nařizování ústavní výchovy. Dále zjistit, zda existuje i jiná možnost než nařízení ústavní výchovy, je-li vážně ohrožena nebo narušena výchova dítěte. V teoretické části byla objasněna právní úprava ústavní výchovy. Byla popsána činnost orgánu sociálně právní ochrany dětí a bylo specifikováno stěžejní zákonné vymezení ústavní výchovy ze zákona o rodině. Pečlivě byl charakterizován průběh ústavní výchovy, její nařízení, realizace a zrušení ústavní výchovy. Byly uvedeny důvody nařízení ústavní výchovy a popsán systém zařízení pro výkon ústavní výchovy a zařízení pro děti a mládež. Společně s problematikou ústavní výchovy byla vysvětlena i ochranná výchova. Teoretická část bakalářské práce se rovněž zabývala institutem náhradní rodinné péče, kdy byla popsána tato forma péče o děti a uvedeny jednotlivé možnosti. Praktická část byla zaměřena na ověřování předem stanovených předpokladů a jejich vyhodnocení. Zabývala se počtem umisťovaných dětí do ústavní výchovy z důvodů narůstajících poruch chování a zda tento počet narůstá. Zjišťovala, jaké jsou důvody pro nařízení ústavní výchovy a zda jsou tyto konkrétně uvedeny v zákoně o rodině. Přínosem práce bylo seznámení se s problematikou ústavní výchovy z hlediska soudní praxe a možnostmi alternativních řešení, je-li vážně ohrožena nebo narušena výchova dítěte nebo nemohou-li z jiných závažných důvodů rodiče výchovu dítěte zabezpečit.