Browsing by Author "Slámová, Mariana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemMezipředmětové vztahy mezi občanskou výchovou a zeměpisem na 2. stupni základních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Slámová, Mariana; Masopustová, JitkaBakalářská práce se zabývá mezipředmětovými vztahy, jejich podstatou a užití ve výuce, a to především v předmětech Zeměpis a Výchova k občanství na druhém stupni základních škol. V úvodní části je nastíněna obecná problematika mezipředmětových vztahů, jejich historický vývoj a užití ve výuce. Nedílnou součástí je předmětová komise a profil učitele, kteří dotvářejí úlohu mezipředmětových vztahů při vyučováni. Následující kapitoly pojednávají o zavedení pojmu do rámcového vzdělávacího programu, kde se v rámci průřezových témat rozšiřuje jejich využití. V bakalářské práci autorka také vypracuje projektový den zaměřený na globální problémy lidstva, kde se bude snažit o prokázání mezipředmětových vazeb mezi více předměty, důraz bude kladen zejména na Výchovu k občanství a Zeměpis, kde je toto téma probíráno.
- ItemPrůřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech v rámci hodin zeměpisu na základní školeSlámová, Mariana; Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.; Skolitel : 54888 Böhm Arnošt, doc. Ing. CSc.; Konzultant : 54776 Martinec Tomáš, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63243 Líznerová Zuzana, Ing.V diplomové práci se autorka věnuje průřezovému tématu Výchova v evropských a globálních souvislostech v rámci hodin zeměpisu na 2. stupni základní školy. Cílem práce je návrh projektového dne zaměřený na globální problémy současného světa v rámci průřezového tématu. Projektový den byl ověřen a odučen na Základní škole a Mateřské škole Benešov nad Ploučnicí. Projektového dne se zúčastnili žáci jednoho ročníku osmé třídy, kdy se právě oni, prostřednictvím ankety, stali hodnotiteli dílčích cílů. To proběhlo zvolením nejzajímavější aktivity v průběhu projektového dne, zhodnocením skupinové práce provázející celodenní výuku, reakcí na projektové vyučování a osvojení si a získání informací na téma Terorismus, Fair trade. Samostatné zhodnocení dosažených výsledků probíhalo v rámci anketního šetření, reflexe a poznatků od samostatných dětí, ale i přihlížejících pedagogů místní základní školy.