Browsing by Author "Sitová, Denisa"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemVýznam didaktických her v matematice a jejich užití na 1. stupni ZŠSitová, Denisa; Perný Jaroslav, doc. PaedDr. Ph.D. : 55281; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Paleček Karel, Ing. Ph.D. Konzultant : 61120; Touš Jan, RNDr. Ph.D. Konzultant2 : 66359Hlavním cílem mé diplomové práce je zjištění, jak dalece ovlivní zařazování didaktických her do výuky matematiky úspěšnost a vztah žáků 3. tříd základních škol k matematice. Dílčím cílem je zjištění postoje učitelů prvního stupně ZŠ k využitelnosti didaktických her ve výuce matematiky. Práce se skládá z části teoretické, praktické a výzkumné. V teoretické části se zmíním o rámcovém vzdělávacím programu, který je nedílnou součástí dnešního vzdělávání nejen na základních školách, ale zejména je v něm přesně vymezeno učivo a výstupy, kterých má žák v jednotlivých obdobích dosáhnout. Nedílnou součástí práce bude klasifikace jednotlivých her a jejich význam při výuce matematiky, který si ověřím pomocí dotazníků pro pedagogy a žáky. Motivace je další nevypustitelnou složkou mé práce, poněvadž právě ta žene žáky k lepším výkonům a zvýšenému zájmu o matematiku. Didaktické hry, kterým je má práce věnována, bych klasifikovala jako netradiční formy a metody vyučování. Zmíním se o tom, co vlastně hra je a jaký je její význam. Praktická část je zaměřena na náměty didaktických her v matematice. Budu zde specifikovat pět her s cílem uvést, na kterou oblast matematiky se zaměřují a jaký mají význam při výuce matematiky. Výzkumná část je věnována dotazníkům pro pedagogy a žáky třetího ročníku na základní škole. Cílem průzkumu bude zjistit oblibu matematiky u žáků třetích ročníků a účinnosti didaktických her při jejich zařazování do hodin matematiky. Vyhodnocení bude provedeno zhodnocením jednotlivých otázek pomocí grafů s celkovou prezentací výsledků. Další částí bude test pro žáky s využitím didaktických her.