Browsing by Author "Shánělová, Kristýna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemProgram inspirovaný pedagogikou Marie Montessori(2020-04-30) Shánělová, Kristýna; Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D. :55381; Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D. :54793Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření programu inspirovaného pedagogickou koncepcí Marie Montessori. Teoretická část práce přibližuje alternativní vzdělávání, a především pedagogickou koncepci vzdělávání Marie Montessori. Specifikuje věkovou skupinu účastníků, zaměřuje se na neformální vzdělávání a svět kolem nás. Především tedy na prostředí, ve kterém se bude program realizovat. Praktická část popisuje vytvořený program, jeho realizaci, reflexi i návrhy pro zlepšení. Pro dosažení cíle jsem blíže studovala Montessori vzdělávání. Vytvořila jsem SVUČ na téma alternativního vzdělávání, našla jsem si práci v Montessori školce a během svého pobytu ve Spojených státech amerických jsem navštívila Montessori školu.
- ItemRealita docházky dětí do mateřské školy po zavedení povinného roku předškolního vzdělávání v Liberci(2017-11-7) Shánělová, Kristýna; Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D. : 54793Bakalářská práce se zaměřuje na realitu zavedení povinného předškolního vzdělávání ve městě Liberec. Teoretická část práce se zabývá historií předškolního vzdělávání v České republice, srovnáním povinnosti předškolního vzdělávání s vybranými státy, objasněním povinnosti předškolního vzdělávání v České republice a přípravou dětí na vstup do základní školy. Praktická část zjišťuje realitu docházky dětí do předškolního vzdělávání po zavedení povinného předškolního vzdělávání ve městě Liberec. Pro dosažení cíle byly realizovány strukturované rozhovory s rodiči dětí, dotazníky s pedagogy a zpracovány data poskytnuté magistrátem města Liberec a mateřskými školami.
- ItemVíkendový program pro rodiče a jejich děti zaměřený na kooperaci v mezigeneračním prostředí(2020-4-30) Shánělová, Kristýna; Picková Helena, Mgr. Ph.D. : 63434Bakalářská práce se orientuje na realizaci programů zaměřených na kooperaci v mezigeneračním prostředí. Teoretická část práce vymezuje volný čas, jeho funkce a možnosti smysluplného využití volného času. Důraz je zde kladen na kooperaci, rodinu, komunikaci a vývoj dítěte v souvislosti s interakcí s rodiči. Praktická část prácepředstavuje přípravu, tvorbu a realizaci programů zaměřených na spolupráci rodičůa jejich dětí. Podrobně je popsán jejich průběh a diskuze nad jejich realizací. Pro dosažení cílů proběhly polostrukturované rozhovory s rodiči dětí, které slouží jako zpětná vazba k programu.