Browsing by Author "Sejkorová, Barbora"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemGenderové stereotypy vyskytující se v pedagogické komunikaciSejkorová, Barbora
- ItemGenderové stereotypy vyskytující se v pedagogické komunikaci(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Sejkorová, Barbora; Masopustová, JitkaTéma této práce se zabývá diferenciací a analýzou genderových stereotypů v pedagogické komunikaci pomocí aplikace na televizní a filmové tvorbě. Cílem této práce je popsat jednotlivé aspekty genderových stereotypů a demonstrovat je na vybraném filmu a seriálu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s komunikací, interakcí, sociální a pedagogickou komunikací, genderem, genderovými rolemi, identitami a genderovými stereotypy. V této práci je zmíněn vývoj a vznik genderu ve světovém i českém historickém měřítku. Dále se tato práce věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu a Školnímu vzdělávacímu programu v souvislosti s genderovou problematikou, tak i rovněž v rámci obsahu, učebních osnov v pedagogické komunikaci. V neposlední řadě jsou zde formulovány genderové stereotypy využívané v pedagogické komunikaci, vymezeny jejich funkce a důsledky.
- ItemMediální výchova v hodinách OV v rámci projektového vyučováníSejkorová, Barbora; Masopustová Jitka, Mgr.; Skolitel : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant : 55781 Podzimek Michal, PaedDr. ICLic. Th.D, Ph.D.; Konzultant2 : 63852 Pilip Ivan, Ing.Diplomová práce se zabývá průřezovým tématem Mediální výchova na 2. stupni základní školy a jejím zpracováním v podobě projektu. První část se zaměřuje na teoretické vymezení mediální výchovy právě dle kurikulárních dokumentů a popisu zásad projektového vyučování. Dále tato část pojednává o významu,charakteristických prvcích a funkcích médií.Druhá výzkumná část spočívá ve zpracování návrhu projektu, který nese název, Vyznej se ve světě médií, a v jeho následné realizaci. Závěrečná reflexe a výsledky projektu jsou shrnuty v závěru práce. Při zpracování a studiu literatury a jiných zdrojů byly využity metody analyticko-syntetické.Cílem práce je charakterizovat a definovat základní pojmy související s mediální výchovou a projektovým vyučováním. Stěžejní částí práce je zpracování, realizace a zhodnocení výsledku činností tematicky zaměřeného projektu v hodinách OV v rámci projektového vyučování.