Browsing by Author "Seidel, Filip"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemHluk emitovaný držákem kotoučové brzdySeidel, Filip; S16000340; Němeček Pavel, prof. Dr. Ing. : 55345Tématem této diplomové práce jsou brzdy z pohledu akustického komfortu. Úvodní teoretickou část tvoří rešerše, představující jednotlivé druhy běžně se vyskytujících brzdových hluků a dále jsou zde popsány mechanismy vzniku a následného šíření těchto hluků do okolí. Závěr rešerše je pak věnován způsobům používaným pro odhalování těchto hluků při vývoji brzdy.Praktická část práce se zabývá změnou frekvenčních vlastností držáku kotoučové brzdy, která se objevila poté, co se obrábění zkoumaného dílu přesunulo na jiný obráběcí stroj. Kromě bližšího představení vlastního zkoumaného brzdového držáku a způsobu jeho kontroly jsou zde dále detailně popsány jednotlivé kroky, provedené ve snaze odhalit příčiny zpozorované změny frekvenčních vlastností statistická analýza, kontrola způsobu měření, kontrola rozměrů pomocí 3D skeneru a porovnání experimentálně získaných výsledků s výsledky CAE simulace. Závěr práce je pak věnován několika návrhům možných opatření, sloužící ke zlepšení současného stavu a případnému zamezení vzniku podobných problémů v budoucnu.
- ItemMetody měření pasivních odporů spalovacích motorů(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Seidel, Filip; Voženílek, RobertTato bakalářská práce je zaměřena na problematiku pasivních odporů uvnitř pístových spalovacích motorů. Úvodní část je věnována této problematice z pohledu tribologie. Je zde popsán proces vzniku tření a velká část je dále věnována Striebeckově křivce spolu s jednotlivými mazacími režimy. Je zde také uvedeno, v jakých komponentech motoru se dané režimy uplatňují. Druhá část se zaobírá už konkrétními ztrátami uvnitř motoru. Byla provedena rešerše, na základě které byla lokalizována kritická místa, kde dochází k největším třecím ztrátám - konkrétně se jedná o pístovou partii, klikovou hřídel a ventilové rozvody. Následující kapitola obsahuje výčet a popis metod používaných k měření mechanických ztrát uvnitř spalovacích motorů. U každé je kromě jejich principu také zhodnocení jejich výhod i omezení použití. Poslední část této práce je věnována pístním kroužkům a měření třecích sil, které vznikají při pohybu pístu uvnitř válce. Jedním z cílů této práce bylo také vytvoření vhodné metodiky pro zpracování naměřených dat.
- ItemMetody měření pasivních odporů spalovacích motorůSeidel, Filip