Browsing by Author "Schindlerová, Petra"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPéče o duši v životě současného pedagogaSchindlerová, PetraBakalářská práce si klade za cíl přispět k porozumění epimelei - péči o duši na obecné a popisné úrovni. Přispět a upozornit na význam antické devízy v péči o duši. Inspiruje se přitom filosofií antického Řecka, která není v českém pedagogickém povědomí příliš rozšířena, tematizuje tak také vztah filosofie a pedagogiky. Práce se snaží shrnout, jak je možné chápat vybrané aspekty péče o duši. Stěžejní častí práce je úvaha nad tím, jakého charakteru by měla být výchova v kontextu reflexe dneška a v tomto filosofickém duchu úloha pedagoga.V empirické části je formou kvalitativního výzkumu, využívá metody interpretativní fenomenologické analýzy (IPA), zjišťována jedinečnost prožívání a vnímání skutečnosti péče o duši čtyřmi pedagogy. Výsledky analýzy byly zpracovány, vyhodnoceny a interpretovány. Výsledky jsou představeny ve formě nadřazených témat zakotvených důsledně v datech formou citování autentických úryvků z přepisu rozhovorů.Závěr výzkumné části představuje nalezení, následné vymezení společných fenoménů (témat souvisejících se zkušeností pedagogů s péčí o duši).
- ItemVyužití supervize ve školství - TeachcaringSchindlerová, Petra; Kalábová Helena, PhDr. Ph.D.; Skolitel : 55394 Mašín Ivan, doc. Dr. Ing.; Konzultant : 64512 Jakubičková Michaela, Ing.; Konzultant2 : 61311 Pilvousek Tomáš, Ing. Ph.D.Záměrem a cílem textu předkládané diplomové práce je přispět k porozumění obsahu supervize na úrovni popisné a obecné. Podpořit a poukázat na význam supervize pro učitele hlavního vzdělávacího proudu školství. Inspiruje se přitom v oborech sociální práce a zdravotnictví, jelikož supervize v běžném vzdělávacím proudu českého školství není v pedagogickém praxi rozšířena. Tematizuje také vztah filosofie a pedagogiky v kontextu dějinnosti člověka a jeho existence. Snahou práce je souhrn toho, jak je možné chápat supervizní formu péče o učitele a jednotlivé aspekty supervizního procesu. Stěžejní častí práce je učitel a péče o něj, současné možnosti podpory jež jsou dostupné, charakter výchovy a vzdělávání v kontextu reflexe dneška a v této reflexi úloha učitele, jako provádějícího na cestě do světověku.V empirické části je využito kvalitativního výzkumu, metody interpretativní fenomenologické analýzy (IPA), formou hloubkových rozhovorů je zjišťována jedinečnost prožívání a vnímání skutečnosti skupinové supervize pěti pedagogy. Výsledky detailní analýzy byly zpracovány a interpretovány dle zásad metody IPA. Výsledkem a cílem analytického procesu IPA byla formulace témat, která jsou představena ve formě nadřazených témat, která zachycují podstatu fenoménu, jenž je předmětem výzkumu. Témata jsou důsledně zakotvena v datech formou citování autentických úryvků z důsledných přepisů rozhovorů. Závěr výzkumné části prezentuje nalezení, následné vymezení společných fenoménů (témat souvisejících se zkušeností učitelů v supervizi). Zjištění vyústila v konkrétní navrhovaná opatření.