Browsing by Author "Rosenbergová, Martina"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemMarketingová studie Pivovaru Nová Paka a.s.(2004-01-01) Rosenbergová, Martina
- ItemResidenční služby pro seniory v Liberci(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Rosenbergová, Martina; Elichová, MarkétaThis thesis deals with biological aging matter and the position of senior citizens in present-day modern society. Basic terms concerning old age and biological aging are defined in the theoretical part of the thesis. There is attention paid to senior citizen care in both the domestic environment and the environment of residential facility. Social Services Act No. 108/2006 is the most important legal norm concerning social services, with which the final theoretical part deals. The practical part of the thesis deals with accessibility of residential care services to the residents of the City of Liberec. The objective of this part was to find out how demand for these services is met and whether the services are utilized by those senior citizens who are in need of them, most importantly those within the range of guaranteed activities i.e. persons with granted degree of dependence III and IV. Beyond the scope of the law guaranteed activities, other facultative services are offered to the clients for payment. The supply of services is conditional on client demands. One of the objectives, on which this thesis is focused, is client satisfaction with offered facultative services from the viewpoint of type and quality.
- ItemResidenční služby pro seniory v Liberci(2011-01-01) Rosenbergová, Martina
- ItemUplatnění cestovního ruchu v oblasti pivovarnictví(Technická Univerzita v Liberci, 2006-01-01) Rosenbergová, Martina; Simová, JozefínaDiplomová práce na téma: {\clqq}Uplatnění cestovního ruchu v oblasti pivovarnictví`` se zabývá novou oblastí pivovarnictví, kterou je pivní turistika jako marketingový nástroj malých nezávislých pivovarů. V první části jsou nastoleny teoretické předpoklady cestovního ruchu včetně jejich aplikace, strategie a bariér v České republice. V úvodu druhé části práce je popsána historie pivovarnictví v Čechách, následuje analýza pivního trhu v České republice, včetně jeho specifik a srovnání se světovým pivovarnickým průmyslem. Dále je vytvořena situační analýza Pivovaru Nová Paka, která se zaměřuje na postavení této společnosti na trhu s pivem, výrobní sortiment a SWOT analýzu. V závěru práce jsou zmapovány pivovary zaměřující se na cestovní ruch a na základě srovnání Pivovaru Nová Paka s Pivovarem Chodovar je navržena strategie začlenění marketingových aktivit cestovního ruchu do nabídky Pivovaru Nová Paka.
- ItemUplatnění cestovního ruchu v oblasti pivovarnictví(2006-01-01) Rosenbergová, Martina