Browsing by Author "Prokopová, Petra"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPomsta nebo spravedlnost? Případy příslušníků SD před Mimořádným lidovým soudem v Mostě v tzv. prvním retribučním období.Prokopová, Petra; Portmann Kateřina, Mgr. Ph.D. :57575; Rapavá Ivana, PhDr. Ph.D. :62566Tato bakalářská práce se věnuje problematice retribučního soudnictví v Československu po 2. světové válce. Zabývá se případy členů a spolupracovníků nacistické bezpečnostní služby SD, jejichž kauzy byly řešeny u Mimořádného lidového soudu v Mostě v prvním retribučním období. První část práce se věnuje vysvětlení vzniku tzv. velkého retribučního dekretu jako klíčového právního dokumentu retribučního soudnictví v českých zemích. V další části je vysvětleno ustavení Mimořádného lidového soudu v Mostě a podána jeho stručná charakteristika. Následující kapitola je věnována popisu bezpečnostní služby SD. Druhá, stěžejní část předkládané práce, tvoří rozbor kauz jednotlivých členů či spolupracovníků SD. Klíčovým pramenem, na jehož studiu je daná práce postavena, byly dokumenty z archivního fondu Mimořádný lidový soud Most 1945 - 1948, který se nachází ve Státním oblastním archivu v Litoměřicích.
- ItemPráce s dětmi se specifickými poruchami učení(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Prokopová, Petra; Roudná, PavlínaBakalářská práce {\clqq}Práce s dětmi se specifickými poruchami učení`` se zabývala základní problematikou specifických poruch učení. Teoretická část byla zaměřena na historii specifických poruch učení jak u nás tak i ve světě. Podrobně jsme se snažili vysvětlit, které druhy specifických poruch učení sem patří a jaké jsou jejich typické projevy u žáků. Zabývali jsme se technikami nápravy a základními technikami nácviku čtení. Závěr teoretické části patřil individuálnímu vzdělávacímu plánu pro tyto žáky. Praktická část měla formou dotazníku, rozhovoru a studiem spisové dokumentace zjistit stanovené předpoklady. Cílem této práce bylo na 2. stupni základní školy zmapovat, jak pedagogové k této problematice přistupují, prověřit jejich připravenost, metody práce a jejich využití při běžných hodinách. Dále nás zajímala otázka efektivnosti reedukace, souvislost mezi nápravou a domácí přípravou těchto žáků. Našeho zjišťování se celkem zúčastnily čtyři základní školy, 71 pedagogů, 42 žáků s diagnostikovanou poruchou učení a 9 pedagogů, kteří na těchto školách vedou nápravu specifických poruch učení.
- ItemPráce s dětmi se specifickými poruchami učeníProkopová, Petra