Browsing by Author "Prokeš, Zbyněk"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemHlasové dispozice žáků a pěvecká výchova na 1. stupni základních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Dotřelová, Jana; Prokeš, ZbyněkMy dissertation concerns the specifics of children´s voice, music education on first grade of elementary school and assessment of voice predisposition of scholars.The theoretical part of the Theses focuses on children´s voice and its development throughout the educational process of music in the primary school.The research part of the Thesis describes the situation of third grade scholars and compares their voice predispositions. A textbook with guidelines for music lessons with lot of voice exercises is a part of this Thesis as well.
- ItemHudební výchova na málotřídních školách(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Dlasková, Dana; Prokeš, ZbyněkDiplomová práce přibližuje problematiku výuky hudební výchovy na málotřídní škole a poukazuje na faktory, které mohou ovlivňovat vyučovací proces. Teoretická část se věnuje v obecné rovině málotřídnímu školství a konkrétně pak hudební výchově na těchto typech škol. Praktická část je analýzou pozorování hodin hudební výchovy na vybraných málotřídních školách a zhodnocením připravených a zrealizovaných hodin tohoto předmětu při spojení 1. - 5. ročníku 1. stupně základní školy.
- ItemHudební výchova v 1. třídě základní školy - náměty pro činnosti v Hv(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Kindlová, Romana; Prokeš, ZbyněkThis thesis is aimed at teaching Music in the 1st year of elementary school. The activities listed in this paper develop some abilities and skills that students used in this article. These skills can be used also in other subjects, such as the Czech language and physical education (rhythm, articulation, proper breathing, posture, motor skills). The work also offers specific suggestions for activities completed in methodological instructions, that the students develop some of the key competencies of the General educational program. It is also possible to use them in the implementation of certain cross-cutting themes for this document.
- ItemInstrumentální činnosti na prvním stupni ZŠ a jejich podíl na rozvoji hudebnosti žáků(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Kabeláč, Jarmil; Prokeš, ZbyněkMy diploma thesis focuses on the specifics of instrumental activities, and it attempts to assess their impact on the development of pupils´musicalness.The theoretical part of my diploma thesis focuses on music education at primary school, including the theory of instrumental activities, and it explains the terminology of musical psychology.The aim of the practical part is to present sample instrumental activities, to test some of them with third grade pupils and to analyze the findings.
- ItemPěstování a upevňování pěveckých návyků a dovedností v dětském a mládežnickém pěveckém sboru Jizerka(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Wohlmuthová, Pavla; Prokeš, ZbyněkDiplomová práce je zaměřena na rozvoj pěveckých dovedností a návyků, zabývá se specifickou činností dětského a mládežnického pěveckého sboru Jizerka. Teoretická část popisuje místo pěveckého sboru v životě člověka, zaznamenává činnost dětského a mládežnického pěveckého sboru Jizerka a vysvětluje pojmy z oboru hudby. Praktická část diplomové práce zaznamenává příklady, hry a cvičení, realizované v dětském a mládežnickém pěveckém sboru Jizerka, pro rozvoj pěveckých dovedností a návyků v oblasti dechové, hlasové a artikulační. Přílohou je fotografická dokumentace části těchto prováděných cvičení.
- ItemVybrané kapitoly z teorie hlasové výchovy(2009) Prokeš, Zbyněk
- ItemVyužití výtvarných činností v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Franců, Hana; Prokeš, ZbyněkDiplomová práce se zabývá možnostmi využití výtvarných činností v hodinách hudební výchovy a hodnotí jejich efektivitu. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část zdůrazňuje klady propojení hudební a výtvarné výchovy. Vychází ze současného pojetí hudební výchovy, charakterizuje hudebně vyjadřovací prostředky a postihuje běžně používané způsoby, jakými se s nimi žáci na 1. stupni ZŠ seznamují. Praktická část přináší soubor dvaceti výtvarných námětů, které mohou přispět žákům k porozumění vybraných hudebně vyjadřovacích prostředků. Tyto činnosti je umožní dětem zviditelnit. Některé z aktivit byly ověřeny v praxi. Součástí práce jsou přiložené fotografie dětských prací.
- ItemZáklady hudební nauky(2013) Prokeš, Zbyněk