Browsing by Author "Pojikar, Jakub"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomunikace s autistickým dítětem na druhém stupni základní školyPojikar, Jakub; Exnerová Stanislava, PhDr. : 54991This work deals with the characteristic linguistic phenomena that can be observed incommunication on the social network Facebook. Demonstrated phenomena in this work donot apply to all Facebook user groups, but are based on a specific discussion grouprepresented by students staying in Liberec college campuses. In this sense, therefore, it isa language and factual analysis of the communication of students aged between 20 and 26years. The analyzed phenomena are categorized into the appropriate language plane. Thereare morphological, lexical, syntactic, stylistic and graphic phenomena. All the phenomenacontain an initial description of how they are formed, or in what situations and for whatpurpose they are used. In addition to the description, we can also find a variety of authenticexamples that are taken from a newsgroup on Facebook and are meant to capture students'online communication.
- ItemKomunikace s autistickým dítětem na druhém stupni základní školyPojikar, Jakub; Exnerová Stanislava, PhDr. : 54991Diplomová práce se věnuje komunikaci autistického dítěte při výuce na druhém stupni základní školy. Je založena na analýze odborné literatury a zaměřuje se především na komunikaci autistických dětí. Teoretická část se skládá ze 3 kapitol. První kapitola stručně pojednává o historii a základních poznatcích o poruchách autistického spektra, přičemž je rozdělena na popis Aspergerova syndromu a popis dětského autismu. Druhá kapitola se věnuje celkové problematice v komunikaci u autistických dětí. Poslední kapitola z teoretické části se zabývá žáky s poruchou autistického spektra na základních školách. V rámci této kapitoly je zmíněna metodika práce se žákem s PAS, jsou zde navrženy doporučované postupy pro učitele žáka s PAS a je zde zmíněna práce asistenta pedagoga. V praktické části je obsažena kompletní kazuistika konkrétního zkoumaného žáka na základní škole v Luštěnicích. Dále jsou zde rozhovory s otcem a třídní učitelkou pozorovaného. Poté jsou v práci uvedeny grafy znázorňující získané poznatky z pozorování. V poslední kapitole praktické části jsou vyvozeny doporučené postupy ze získaných poznatků o konkrétním žákovi s PAS.
- ItemKomunikace s autistickým dítětem při volnočasové aktivitěPojikar, JakubPráce se věnuje pozorování autistického dítěte při tréninku basketbalu na prvním stupni základní školy. Je založena na analýze odborné literatury a zaměřuje se především na komunikaci autistických dětí. Teoretická část je tvořena základním popisem autismu a základní charakteristikou specifik komunikace s autistickým dítětem. Praktická část se zabývá konkrétním autistickým dítětem a jeho komunikací při volnočasové aktivitě, konkrétně při tréninku basketbalu. V závěru práce jsou zformulována doporučení pro komunikaci tohoto typu.