Browsing by Author "Plzenská, Zuzana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPřipravenost pedagogů pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebamiPlzenská, ZuzanaDiplomová práce se zabývá připraveností pedagogů pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je charakterizovat specifika základní školy běžného typu ve srovnání se základní školou praktickou a základní školou speciální, zjistit míru odborné připravenosti pedagogických pracovníků pro práci v těchto vzdělávacích zařízeních a zjistit jaké jsou rozdíly ve výchovně-vzdělávacích podmínkách pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve vztahu k inkluzi ve výchovně-vzdělávacím procesu v základní škole běžného typu, základní škole praktické a základní škole speciální. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou na základě odborných zdrojů popsána specifika základního a inkluzivního vzdělávání. Charakterizovány jsou jednotlivé typy základních škol včetně legislativy týkající se uvedené problematiky. Dále se zaměřuje na sociální determinanty inkluzivního vzdělávání. Vymezuje předpoklad odborné kvalifikace a připravenosti pedagoga pro práci v základních školách a požadavky na jeho další vzdělávání. Zmiňuje soudobé výzkumy, které jsme použili pro ověření reliability našeho šetření. Empirická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, mapuje připravenost pedagogických pracovníků pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Zjištěné údaje mohou přispět k povědomí o odborné připravenosti a zaměřenosti pedagogických pracovníků jednotlivých typů základních škol pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami vzhledem k současným inkluzivním trendům.
- ItemPřipravenost pedagogů pro práci ve školní družině(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Plzenská, Zuzana; Chrzová, DušanaBakalářská práce se zabývá připraveností pedagogů pro práci ve školní družině. Cílem práce je charakterizovat specifika školní družiny základní školy běžného typu ve srovnání s družinou základní školy speciální pro děti se zdravotním postižením a zjistit jaká je odborná připravenost pedagogů pro práci ve školní družině. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části je na základě odborných zdrojů popsán historický vývoj školní družiny a její současné pojetí. Charakterizována jsou specifika jednotlivých typů školní družiny. Dále se zaměřuje na jednotlivé typy zdravotního postižení včetně specifik výchovy a vzdělávání žáků s tímto postižením. Vymezuje předpoklad odborné kvalifikace pedagoga pro práci ve školní družině a požadavky na jeho další vzdělávání. Zmiňuje výzkum Národního institutu dětí a mládeže, který se mimo jiné zabýval připraveností pedagogických pracovníků při začleňování dětí do volnočasových aktivit. Empirická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, kterým jsme zjišťovali uznání nutnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků školní družiny základní školy běžného typu a školní družiny základní školy speciální, a dále zda pedagogičtí pracovníci školní družiny základní školy běžného typu znají specifika výchovného působení pedagogických pracovníků družin základních škol speciálních pro děti se zdravotním postižením. Zjištěné údaje mohou přispět k povědomí o odborné připravenosti pedagogů ve školních družinách a úrovni jejich odborné zaměřenosti na výchovu a vzdělávání žáků se zdravotním postižením vzhledem k současným integračním trendům.
- ItemPřipravenost pedagogů pro práci ve školní družiněPlzenská, Zuzana