Browsing by Author "Pleštilová, Jana"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemChlapec s Aspergerovým syndromemPleštilová, Jana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920Závěrečná práce se zabývá poruchami autistického spektra, konkrétně chlapcem s Aspergerovým syndromem. Cílem je charakterizovat chlapce s Aspergerovým syndromem a popsat jeho život v rodině a ve školním prostředí. Je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje šest kapitol. V první kapitole je charakteristika poruch autistického spektra, triáda narušených oblastí vývoje a vyjmenovány poruchy, které jsou řazeny do poruch autistického spektra. Druhá kapitola se zabývá charakteristikou Aspergerova syndromu, jeho historií a příznaky, které se u něho objevují. Třetí kapitola se zabývá symptomatikou typickou u Aspergerova syndromu - sociálním chováním, jazykem a řečí, zájmy a rituály. Čtvrtá kapitola popisuje nejčastější typické vnímání u lidí s Aspergerovým syndromem, obsahuje popis doslovného vnímání a celostního vnímání (neschopnost rozlišovat mezi informacemi v popředí a na pozadí). Pátá kapitola popisuje výchovně-vzdělávací proces u dětí s Aspergerovým syndromem, strukturované učení a jeho principy a základní principy výchovně-vzdělávacího programu. Šestá kapitola se zabývá péčí o děti s poruchou autistického spektra. Dále popisuje včasnou intervenci a její služby, předškolní péči, základní a střední vzdělání a dospělost lidí s poruchami autistického spektra. Praktická část obsahuje kazuistiky, které charakterizují chlapce s Aspergerovým syndromem. Je rozdělena na šest kapitol. Celkově sedmá kapitola obsahuje rodinnou anamnézu, osmá kapitola osobní anamnézu a devátá kapitola školní anamnézu chlapce s Aspergerovým syndromem. Tato kapitola se zabývá a popisuje chlapce od předškolního vzdělávání až po současnost, kdy chlapec navštěvuje 6. ročník běžné základní školy, kde má v současné době individuální vzdělávání. Desátá kapitola se zabývá metodou pozorování a jedenáctá kapitola rozhovorem. Dvanáctá kapitola obsahuje navrhovaná doporučení.
- ItemKlamavé praktiky v nekalé soutěžiPleštilová, Jana; Karhanová Horynová Eva, JUDr. : 56827; Sojková Lenka, PhDr. Ing. Ph.D. Konzultant : 54869Tato bakalářská práce pojednává o problematice nekalé soutěže. Lze se z ní dozvědět jakých skutkových podstat nekalé soutěže se mohou soutěžitelé dopustit pří svém neustálém konkurenčním boji. Chtějí dosáhnout nejlepších výsledků a významného postavení na trhu, v tomto důsledku se chovají tak, že jejich chování může poškodit jiné soutěžitele nebo zákazníky, ale zároveň také je samé, jelikož si většinou ostatní soutěžitelé a zákazníci nenechají takové chování líbit. V mnoha případech se díky tomuto chování soutěžitelé ocitnou před soudem a jejich nekalé chování se obrátí proti nim, často potom musí vynaložit nemalé finanční prostředky například na náhradu škody, nebo mohou přijít o jiné zákazníky, kterým se nebude takové chování zamlouvat. Některé z těchto postihů ukazují praktické příklady uvedené v této práci, které se odehrály v České republice.
- ItemKlamavé praktiky v nekalé soutěžiPleštilová, Jana; Karhanová Horynová Eva, JUDr. : 56827Tato bakalářská práce pojednává o problematice nekalé soutěže. Lze se z ní dozvědět jakých skutkových podstat nekalé soutěže se mohou soutěžitelé dopustit pří svém neustálém konkurenčním boji. Chtějí dosáhnout nejlepších výsledků a významného postavení na trhu, v tomto důsledku se chovají tak, že jejich chování může poškodit jiné soutěžitele nebo zákazníky, ale zároveň také je samé, jelikož si většinou ostatní soutěžitelé a zákazníci nenechají takové chování líbit. V mnoha případech se díky tomuto chování soutěžitelé ocitnou před soudem a jejich nekalé chování se obrátí proti nim, často potom musí vynaložit nemalé finanční prostředky například na náhradu škody, nebo mohou přijít o své zákazníky, kterým se nebude takové chování zamlouvat. Některé z těchto postihů ukazují praktické příklady uvedené v této práci, které se odehrály v České republice.
- ItemVolnočasové aktivity pro žáky s poruchou autistického spektraPleštilová, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce se zabývá problematikou volnočasových aktivit pro žáky s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je přiblížit tuto problematiku, popsat v jakých institucích a volnočasových aktivitách mají možnost děti s poruchou autistického spektra využívat svůj volný čas zábavnou formou, která je bude zajímat.Teoretická část specifikuje projevy, které se vyskytují u dětí s poruchou autistického spektra.Praktická část se zabývá přípravou a realizací projektu, jehož cílem je zorganizování sportovního kroužku pro děti s poruchou autistického spektra.