Browsing by Author "Plavec, Vítězslav"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemEuklidova zahradaPlavec, Vítězslav; Loskot Richard, MgA. : 59465Cílem praktické části bakalářské práce je vytvořit světelnou instalaci, správně vybrat její umístění a vytvořit tak celistvé prostředí, které divákovi umožní intenzivně a zúčastněně prožít okamžik velice odlišný od každodenního prožívání světa.Cílem teoretické časti bakalářské práce je pak osvětlit motivaci, využitou inspiraci, samotnou genezi nápadu, použité nástroje a možný budoucí vývoj tématu.V instalaci divák nalezne skleník, v jehož středu se nachází žárovka. Stěny skleníku jsou vyplněny transparentními deskami pokrytými paralelními mikročočkami, takzvanými lentikulárními čočkami. Správným vrstvením a orientací čoček vzniká na jejich povrchu díky refrakci světla sekvence hologramů ukazujících proces vzniku 3D tělesa z bodu přes linii a plochu. Představení je doplněno o pohyb žárovky.Zrozené tvary se jeví jako autonomní organismy, protože se zde rodí jakoby z ničeho. Jsou to jakési matematické rostliny, divák se nachází v Euklidově zahradě.Euklidés je označován za nejvýznamnějšího geometra a matematika antického světa. V jeho nejdůležitějším díle 'Základy' shrnul práci jeho předchůdců, přinesl mnoho nového do světa matematiky a geometrie a například i definoval zlatý řez. Kniha byla využívaná pro studijní účely více než 2000 let. Tématem práce se stává percepce a poetizace světa matematiky.
- ItemKončina předpokládaného a barva tmyPlavec, Vítězslav; Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D. :57171; Loskot Richard, MgA. :59465Diplomová práce se zabývá problémem, jak můžeme skrze práci s prostorem, světlem a barvou proměňovat naše vnímání světa nebo i vlastního těla tak, aby poukázala na kvalitativní rozdíl mezi tím, co o světě víme, co od něj očekáváme a mezi tím, jak ho fyzicky a bezprostředně zažíváme. Prvotním motivem diplomové práce je otázka, zda nám lidem může přinášet něco hodnotného, pokud se na čas dokážeme vzdálit postoji, v němž realitu více popisujeme, objektivizujeme a namísto toho se hlouběji ponoříme do senzorického kontaktu s ní. Častější, vědomější prožívání smyslové zkušenosti by snad mohlo vést k běžnějšímu uvědomování si toho, že viděná věc existuje taková, jaká je, jen pro mě, jen na tomto místě a jen v tomto čase. Na výše zmíněné problémy a otázky práce poukáže formou scénicky uchopeného prostoru s programovaným osvětlením.