Browsing by Author "Petrusová, Marie"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomunikační schopnosti dětí předškolního věku(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Petrusová, Marie; Tomická, VáclavaPředložená diplomová práce se zabývá problematikou komunikačních schopností dětí v předškolním věku, jejichž diagnózou je dyslalie. Cílem diplomové práce je analyzovat úroveň komunikačních schopností těchto dětí na základě hlubšího logopedického šetření. Práce se zaměřuje na identifikaci a porovnávání zjištěných deficitů v jazykových rovinách a na jejich na možné důsledky, které se demonstrují v souvislosti s prokázaným oslabením. Předložená diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část představuje terminologii, která se opírá o základní vymezení pojmů komunikace, řeč, narušená komunikační schopnost v kontextu jazykových rovin. Současně je popsáno předškolní období a jeho typické znaky. Podrobněji je objasněna dyslalie a její důsledky při osvojování komunikačních kompetencí dětí v předškolním věku. V empirické části diplomové práce je provedena analýza dat z výzkumného šetření. Dílčí položky dotazníku jsou členěny dle jednotlivých jazykových rovin a zaměřují se na identifikaci jejich oslabení. Výsledky jsou porovnávány, vyhodnoceny a interpretovány v závěrečných kapitolách diplomové práce. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice, je možné považovat zjištění, že ačkoliv se narušená komunikační schopnost manifestuje převážně ve foneticko-fonologické rovině, její důsledky je třeba vnímat komplexně, a to v rámci všech jazykových rovin. Tento aspekt je třeba zohlednit při následné reedukaci.
- ItemKomunikační schopnosti dětí předškolního věku(2014-01-01) Petrusová, Marie
- ItemVliv hudby na zkvalitňování života osob s Parkinsonovou chorobou(2012-01-01) Petrusová, Marie
- ItemVliv hudby na zkvalitňování života osob s Parkinsonovou chorobou(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Petrusová, Marie; Pejřimovská, JitkaThe submitted thesis deals with issues of idividuals suffering from Parkinson´s disease and their opportunities connected to musical activities, which have the aim to improve the lives of these people and thus improve their abilities to perform self-service activities.The thesis is divided into a theoretical and an analytical part.The theoretical part introduces and clarifies the basic terminology related to this theme. It also describes Parkinson´s disease, its symptoms and the possibilities for its treatment. This disease is also defined in the context of special pedagogy and musical reeducation.The analytical part mainly outlines the work with individuals suffering from Parkinson´s disease in the field of musical activities. Students worked intensively and targetedly in the cooperation with supervision with the aim improve the lives of these individuals. This cooperation had been monitored for the period of ten months.