Browsing by Author "Pelantová, Věra"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
- ItemAplikace procesního přístupu v rámci integrovaného systému managementu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Adamcová, Radka; Pelantová, VěraBakalářská práce se zabývá aplikací procesního přístupu. První část práce je věnovaná úvodu do problematiky aplikace procesního přístupu. Dále se věnuje pojmům, které souvisí s procesním přístupem a vysvětlení samotného procesního přístupu. Další část práce hovoří o informačních systémech, které jsou velkou pomocí při řízení výroby, a o metodách, které jsou při řízení výroby používány. Ve vlastní části práce je popsána reálná organizace a její způsob řízení. Popis výroby je více rozebrán a pomocí podrobné analýzy jsou identifikovány problémy, které zvyšují náklady, snižují efektivitu a způsobují plýtvání. Závěr práce tvoří navržené řešení, které by organizaci mělo pomoci eliminovat vznikající problémy.
- ItemHistorický odkaz integrovaného systému managementu(Technická Univerzita v Liberci, 2013-12-20) Kadlec, Jan; Pelantová, VěraPráce srovnává dnešní a dřívější způsob podnikání. Zaměřena je na průmysl konce 19. a začátku 20.století. První část práce je úvodem do problematiky integrovaného systému managementu s ohledem na procesní přístup. Druhá část je rozbor historických pramenů o podnikatelích východočeského regionu a jejich vzájemné porovnání. Ve třetí části je provedena srovnávací analýza se současnými trendy řízení podniku - managementem kvality, environmentu, BOZP, bezpečnosti informací, procesním přístupem, personální politikou a přístupem k propagaci.
- ItemIntegrace a systémy managementu : [monografie](2014) Pelantová, Věra; Havlíček, Jiří
- ItemIntegrovaný systém managementu organizace a softwarová podpora(Technická Univerzita v Liberci, 2013-12-20) Zdařil, Lukáš; Pelantová, VěraTato práce se zabývá problematikou integrovaného managementu organizace. Jednotlivé managementy organizace se zavádějí a řídí v souladu s příslušnými normami. Tato práce se zabývá především těmito základními managementy: jakosti, environmentu a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Organizace si svůj systém managementu nechává prověřit za účelem získání příslušného certifikátu. Certifikaci jednotlivých managementů je věnována část třetí. Následně je popsáno jejich vzájemné propojení (integrace) do jednoho integrovaného systému managementu za účelem zvýšení efektivity jednotlivých dílčích managementů. Závěr práce je věnován průzkumu trhu současných softwarových řešení.
- ItemIntegrovaný systém managementu pro výuku(2011) Pelantová, Věra; Havlíček, Jiří
- ItemLaboratory tasks and material and safety aspects(Trans Tech Publications Ltd, 2016) Pelantová, Věra; Kretschmerová, LenkaManufacturing organisations deal with the measurement of various kinds and other types of laboratory tasks often during their production. However, employees should have learned already the laboratory preparation from schools. The legislation in the Czech Republic currently limits the possibility of teaching of laboratory tasks in schools with reference to kind of materials, to the occupational safety and to the minority or to a lack of expertise knowledge of students. It is so hard to prepare students professionally from position of teachers. The article deals with the construction of laboratory tasks in a material point and in a safety point of view. The teacher must look for necessary special materials for these tasks. Economic and ecologic aspects of materials mainly played an important role. It is important to approach tasks and an actual practice. It is necessary also to teach students to principles of the occupational safety at work with these materials. The article specifies nonconformities regarding to a used material and to security incidents. Recommendations for the improving of level of the teaching of laboratory tasks also from material point of view are presented here that are related to the practice. © 2016 Trans Tech Publications, Switzerland.
- ItemMetrologická údržba v organizaci(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Cendelín, Lukáš; Pelantová, VěraMetrologická údržba v organizaci, současný stav, komplexní návrh přístupu organizace k metrologii
- ItemThe Modern Storage Equipment with Emphasis on innovations and Risks(2018) Pelantová, Věra; Šírová, EvaA lot of the research space is devoted to the design and the use of major production equipment in publications. Minor equipmentis neglected. Large stocks are in decline from a managerial position. However, their new role is shown due to changes in the substantial neighbourhood. The article deals with the important issue of the storage equipment in connection with the automation. The case study shows the composition and the status quo of the storage equipment in organisations, including elements of the automation and of the diagnostics. It deals with the questions of innovations and also with the identification of potential risks in the area. There are included fundamental analyses. In conclusion, the article presents a set of recommendations for ensuring of the quality of operation of the storage equipment.
- ItemPlánování a řízení malých a středních výrobních podniků(Technická Univerzita v Liberci, ) Pelantová, Věra
- ItemPraktické nasazení systému managementu v malé a střední organizaci(Technická Univerzita v Liberci, 2013-12-20) Krejčík, Lukáš; Pelantová, VěraTato bakalářská práce se zabývá praktickým nasazením systému managementu v malých a středních organizacích. V úvodní části je popsána základní problematika systémů managementu a jsou vyzdviženy výhody integrace. V jádru práce je popsán význam malých a středních organizací, jejich silné a slabé stránky a možnosti podpory malého a středního podnikání. Dále je zde popsán postup zavádění systému managementu kvality právě v malých a středních organizacích. Práce dále popisuje metodický základ k analýze rizik a hodnocení výkonnosti organizace. Na konci je uveden praktický příklad využívající výše uvedených poznatků.
- ItemProces údržby v systému managementu jakosti organizace(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Hégr, David; Pelantová, Věra1.Úvod do problematiky procesu údržby v systému managementu jakosti organizace. 2.Rozbor procesu údržby z procesního hlediska. 3.Návrh přístupu k procesu údržby v systému managementu jakosti organizace.
- ItemProcesní řízení v organizaci(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Vondráčková, Jana; Pelantová, VěraPráce se zaměřuje na v současnosti často probírané téma procesního řízení, jako součást integrovaného systému managementu. Zabývá se obecně doporučovanými hledisky na toto řízení prostřednictvím vyhledané literatury, včetně jeho normativního základu. Definuje důležité pojmy a jejich souvislosti. Snaží se zachytit možný postup při zavádění, nebo obnově procesního řízení. Zjišťuje doporučené nástroje a metody, které mohou podporovat správné procesní řízení a jeho uplatňování v chodu organizace. Stručně se zabývá souvislostí se současnou dynamikou trhu. Popisuje jeho základní znaky a zkoumá vhodnost použití procesního přístupu v tomto tržním prostředí. Uvádí některé obecně doporučované metody, které přispívají k lepšímu přizpůsobení dnešní dynamice trhu. Téměř každá organizace již tvrdí, že má tento přístup zavedený. Skutečný stav procesního řízení však bývá různý. Následně tedy práce řeší jeho obecně málo diskutovanou praktickou podobu ve vybrané organizaci. Zaměřuje se na klíčové oblasti a mapuje jejich stávající stav. Odhaluje vlivy, působící na procesní řízení organizace. Stanovuje obecná doporučení pro současné podniky, které mají již zavedený procesní přístup, nebo o něm přemýšlejí. Vyvozuje závěry z reálných poznatků a upozorňuje na nedostatky, na které aplikuje vybrané nástroje a metody. Prostřednictvím nich navrhuje nápomocné změny pro zlepšování procesního řízení. Zobrazuje také jejich příklad použití na praktické ukázce. Dále řeší aplikační příklad pro podnik kategorie malých a středních organizací. Zabývá se častým problémem při přechodu z funkčního přístupu na procesní. Naznačuje možné postupy při optimalizování chodu organizace ve smyslu základní verze procesního přístupu k řízení. Poukazuje tedy na nejdůležitější oblasti, které je třeba změnit. Na závěr hodnotí získané poznatky s realitou a nalézá další využití procesního řízení.
- ItemSpokojenost zákazníka(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Holan, Filip; Pelantová, VěraPráce je zaměřena na spokojenost zákazníka v rámci systému managementu organizace. Tato zvolená organizace působí v potravinářském průmyslu, konkrétně v pivovarnictví. Cílem této práce je poukázat na pokročilé systémy řízení vztahů se zákazníky v podniku. Teoretická část pojednává o trendech v současném systému managementu spokojenosti zákazníka a o jejich možných aplikacích v praxi. Součástí teoretické části je také popis organizací, které vykazují velmi vysokou úroveň spokojenosti zákazníka. Dále se tato práce zaměřuje na procesní přístup a jeho využití v podniku. Část praktická je zaměřena na konkrétní příklad podniku, ve kterém byl prováděn průzkum současného stavu managementu spokojenosti zákazníka a průzkum neshod přímo nebo nepřímo souvisejících se spokojeností zákazníka. Dále je v práci zakomponován návrh a úprava marketingového mixu. Touto úpravou chce autor přispět něčím novým do této oblasti zkoumání podnikového managementu. Návrh byl vytvořen ve snaze zlepšení marketingu v organizaci, ke zefektivnění, navýšení obratu podniku a samozřejmě také pro zlepšení spokojenosti zákazníků. Poté je sestaven komplexní soubor pravidel pro vypracování dotazníku pro určení spokojenosti zákazníka a je vytvořen návrh pro konkrétní dotazník který posléze autor předkládá podniku pro budoucí použití. Dále navazuje část, kdy jsou výše zmíněné neshody, které byly nalezeny v podniku, analyzovány pomocí nástroje řízení diagramu příčin a následků a graficky znázorněny. V poslední části je sestaven soubor návrhů na základě analyzovaných neshod v podniku. Tato doporučení by měla vést podnik ke zlepšení současného stavu systému managementu v souvislosti se spokojeností zákazníka. Je zde také zpracována reakce podniku a jeho managementu na návrh dotazníku a rozbor možného budoucího použití Eneterprise Resource Managementu.
- ItemStatistická regulace v nestandardních podmínkách produkce s nízkým stupněm opakování(Technická Univerzita v Liberci, 2013-12-20) Kliner, Radek; Pelantová, VěraHlavním cílem statistické regulace procesu je cestou zpětné vazby stabilizovat proces snížením variability produkce a predikovat chování procesu do budoucnosti. V současné době převažují krátké výrobní cykly a tato tendence bude spíše zesilovat. Short Run diagramy jsou zatím nejvhodnějším a ověřeným postupem jak regulovat tento typ produkčního procesu. Postup SPC je aplikován na analýzu a regulaci procesu modelového příkladu výroby různých druhů teploměrů.
- ItemSystémy managementu automobilového průmyslu dříve a dnes(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Chudárek, Tomáš; Pelantová, VěraCílem této bakalářské práce je srovnání organizací, které měly co do činění s automobilovým průmyslem. Práce se zaměřuje na organizace ze severních a středních Čech. Porovnávány jsou podle velikosti, doby, ve které působily a podle typu výroby.?Teoretická část se zabývá historií managementu, řízením procesů a problematikou integrovaného systému managementu (ISM) a jeho systémy z oblasti řízení kvality, životního prostředí, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti informací. Poté následuje procesní přístup integrovaného managementu a představení benchmarkingu. Dále následuje nastínění historie výroby automobilů od úplně prvního vozidla po současnost. Na současnou výrobu navazuje trend ve výrobě a výhledy do budoucnosti.?Praktická část se skládá z rozboru pramenů o vybraných organizacích, které jsou spojené s automobilovým průmyslem. Poté následuje srovnání jednotlivých organizací podle daných znaků integrovaného systému managementu.
- ItemÚdržba procesů v organizaci(2019-12-04) Pelantová, VěraSoučasné organizace obsahují mnoho složitých objektů, jako jsou zařízení a softwarová řešení. Téměř všechny organizace mají již také zavedený nějaký druh systému managementu (např. kvality). Tento systém má přispívat k lepšímu řízení jejich produkce. Vedení těchto organizací často považuje tento systém za fungující. Jejich pracovníci se často potýkají v souvislosti s tím s problémy. Každý systém managementu vychází z určitého legislativního základu, který uvádí zásadní požadavky, postupy a omezení. Problém spočívá v častém výskytu neshod a zatěžování těchto organizací takovými systémy managementu po jejich zavedení. Předkládaná habilitační práce rozšiřuje poznatky o stavu systémů managementu v organizacích v ČR. Srovnává přitom situaci v malých a středních organizacích a ve velkých organizacích na základě provedeného průzkumu. Specifikuje klíčové problémy, spojené s péčí o takový systém. Tato publikace také stanoví hlediska stavu údržby procesů v systému managementu a způsob vyhodnocení tohoto stavu. Popisuje vztah stavu údržby procesů systému managementu a sebehodnocení tohoto systému. Určuje, kolik organizací má skutečně zavedený procesní přístup. Vychází pouhá část proti běžně uváděným číslům. Tato práce uvádí soubor znaků a způsob vyhodnocení, podle nichž je možno poznat zavedený procesní přístup v organizaci. Dále tato práce přináší souvislosti time managementu a údržby procesů. Jsou zde též charakterizovány a porovnány základní metody pro údržbu procesů v systému managementu. Metodicky habilitační práce využívá zejména následující nástroje a metody: analýza dat, dedukce, porovnání, rozhovor, pozorování, expertní posouzení, kombinovaný dotazník, průzkumná sonda, Trojúhelníková tabulka, Plošný diagram, Teorie zamrzání, Hawthornův efekt, základní matematická statistika, principy procesního přístupu, SMART a Lean Production. Výsledkem habilitační práce je návrh vlastní metody údržby procesů systému managementu. Jejím základem je uplatnění skutečného procesního přístupu. Snahou je vyvarovat se běžně vznikajících neshod v organizacích a podpořit konkurenceschopnost těchto organizací.
- ItemÚdržba v současné organizaci(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Valenta, Martin; Pelantová, VěraTato práce pojednává o současné údržbě v systému managementu organizace. Ukazuje, jak je důležitá spolupráce údržby s managementem organizace. V teoretické části se bude zabývat dosavadními typy údržby, managementem organizace, údržby a integrovaným managementem. V neposlední řadě se zaměří na vztah údržby podniku s bezpečností a ochranou zdraví při práci. Praktická část této bakalářské práce je zaměřena na průzkumu několika organizací, tak aby šla utvořit představa, jaký je současný systém managementu v organizacích a údržbě z pohledu procesního přístupu. Proto byla stanovena hodnotící kritéria údržby vycházející z procesního přístupu. Na závěr jsou stanovena potřebná doporučení a vylepšení pro vybranou organizací. Doporučení spočívají ve změně organizační struktury, systému BOZP pomocí zavedení normy OHSAS 18001 a vytvoření samostatného skladu údržby se systémem evidence náhradních dílů.