Browsing by Author "Půlpánová, Lenka"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemHodnota zákazníka v podnikatelských subjektech cestovního ruchu(Technická Univerzita v Liberci,, 2012-01-01) Půlpánová, Lenka; Simová, JozefínaCestovní ruch se bezpochyby řadí k důležitým odvětvím ekonomiky. Předmětem této práce jsou cestovní kanceláře (CK) a agentury (CA), které zprostředkovávají cestovatelům nabídku nejrůznějších subjektů cestovního ruchu ve formě zájezdu. Konkurence mezi zprostředkovateli nabídky ovšem roste. Na trh vstupují i zahraniční společnosti a navíc je v dnešní době rozvoje informačních technologií stále více zákazníků schopno zorganizovat svoji dovolenou samostatně. Otázkou tedy zůstává, na co by se měly CK a CA při své činnosti zaměřit, aby uspokojily individuální přání a potřeby zákazníků a udržely se na trhu. Řešením může být právě hodnota zákazníka, kterou lze chápat jako hodnotu poskytovanou zákazníkům i jako hodnotu zákazníků pro podnik, přičemž tyto dva významy spolu úzce souvisí a nelze je oddělit. Disertační práce si proto klade za cíl navrhnout model hodnoty pro zákazníka reflektující specifika CK a CA a zejména identifikovat dimenze, které hodnotu pro zákazníka tvoří. Práce shrnuje dosavadní poznatky o hodnotě pro zákazníka, kvalitě služeb a spokojenosti zákazníka a rovněž tyto tři koncepty navzájem kriticky porovnává. Za účelem dosažení cíle práce bylo provedeno empirické šetření mezi zákazníky CK a CA. Data byla vyhodnocena prostřednictvím jednorozměrné i vícerozměrné statistické analýzy. V závěru práce je navržen model hodnoty pro zákazníka, v rámci kterého je samotná hodnota tvořena čtyřmi dimenzemi zjištěnými faktorovou analýzou, mezi které patří personál a služby, komunikace, proces prodeje, flexibilita a individuální přístup. Hodnota pro zákazníka představuje v modelu nezbytný předpoklad spokojenosti, resp. i loajality zákazníka. Kromě toho analýza dat identifikovala atributy, které představují slabé stránky CK/CA a na jejichž zlepšení by se v současné době měly podniky primárně zaměřit, neboť jenom tak si mohou zachovat přízeň zákazníků a zlepšovat svoji pozici na trhu.
- ItemOptimalizace marketingové strategie vznikajícího internetového subjektu(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Šafářová, Jana; Půlpánová, LenkaPředmětem této diplomové práce je ověření realizace marketingové strategie vznikajícího internetové subjektu, který působí v oblasti cestovního ruchu. Úvodní část se zabývá cestovním ruchem, jeho základními formami a kategoriemi, dále vysvětluje specifické vlastnosti služeb a jak tyto vlastnosti ovlivňují přístup firem poskytujících služby v cestovním ruchu k tvorbě a realizaci marketingových strategií. Podstatná část je věnována analýze současného stavu daného subjektu a nalezení východisek pro optimalizaci marketingových aktivit. Na základě získaných teoretických poznatků a výsledků provedených analýz je v další části navržena optimální skladba marketingových nástrojů za účelem vybudování image firmy a získání stabilní klientely v následujícím období. Na základě aplikace navržených marketingových nástrojů proběhlo ověření účinnosti optimalizované strategie.
- ItemPoziční analýza klíčového produktu podniku(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Ševčík, Petr; Půlpánová, LenkaTržní pozice produktu je obraz budovaný dodavatelem ve vědomí zákazníků, s cílem vytvořit povědomí o tom, jaké hodnoty zákazník za své prostředky získá. Bakalářská práce posuzuje tržní pozici produktu českého výrobního podniku střední velikosti. Provádí analýzu pozice produktu na trhu EU a ověřuje možnou souvislost úrovně vytváření pozice tohoto produktu a poklesu jeho tržní úspěšnosti v době zostřené konkurenční rivality na trhu. V práci je provedeno teoretické vymezení řešeného tématu - pozice produktu na trhu a je provedena analýza prostředí, ve kterém produkt vzniká (analýza vnitřního prostředí podniku a analýza prostředí, ve kterém je produkt uplatněn - analýza vnějšího prostředí). Dále je provedeno srovnání konkurenčních produktů prostřednictvím srovnávání základních parametrů, které pozici produktu na trhu vytváří - prostřednictvím nástrojů marketingového mixu. Analytické výstupy jsou vyhodnoceny a použity pro formulaci souboru doporučení, které podnik musí změnit pro to, aby pozici produktu zlepšil a zastavil tak klesající trend míry jeho tržní úspěšnosti.
- ItemVeřejná regionální doprava v přeshraničním srovnání(2008-01-01) Půlpánová, Lenka
- ItemVeřejná regionální doprava v přeshraničním srovnání(Technická Univerzita v Liberci, 2008-01-01) Půlpánová, Lenka; Simová, JozefínaThis diploma thesis deals with regional public transport with focus on the cross-border transport. It was written in cooperation with the Institute for tourism and transport in Dresden. The aim of this work is to encourage public transport use and its priority to the motorized individual transport and to support the progress of cross-border cooperation in the field of transportation and tourism. Introductory part informs about the theoretical background of transportation. The practical part follows - the characteristics of the area chosen for the research, Chomutov and Annaberg areas, from the traffic and touristic point of view. The next part deals with the market research that was undertaken through the personal interview supported by the structured questionnaire. Obtained data are analysed and compared from various points of view. The final part includes proposals that are based on the research results and that should lead to the set goals. Proposed suggestions are the essential contribution of this thesis.