Browsing by Author "Pěkná, Jitka"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemProblematika syndromu vyhoření u učitelů 2. stupně ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Pěkná, Jitka; Nišponská, MagdaDiplomová práce se zabývala problematikou syndromu vyhoření u učitelů 2. stupně základní školy. Jejími cíli bylo zjistit riziko a podmiňující souvislosti vzniku syndromu vyhoření u učitelů a popsat možnosti prevence vzniku syndromu vyhoření u učitelů 2. stupně základní školy. Oba cíle byly splněny. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Teoretická část objasňovala na základě prostudovaných a zpracovaných odborných zdrojů základní pojmy dané problematiky. V další části popisovala preventivní opatření vzniku syndromu vyhoření. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku a smíšené metody projevy syndromu vyhoření u 62 učitelů 2. stupně základních škol. Výsledky ukazovaly, že projevy syndromu vyhoření souvisí s pohlavím respondentů a naopak nesouvisí s délkou praxe učitelů. Praktická část také ukázala, že učitelé jsou nejvíce ohroženi v citové oblasti a nejméně v oblasti sociální. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat souhrn preventivních opatření, která mohou pomoci učitelům při prevenci a léčbě syndromu vyhoření.
- Item
- ItemVýchovné prostředí dětského domova(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Pěkná, Jitka; Sochůrek, JanBakalářská práce se zabývala problematikou výchovného prostředí dětského domova. Jejími cíli bylo porovnat výchovné působení na děti v dětském domově před rokem 1989 a po roce 1989 a popsat prostředí Dětského domova a Školní jídelny Zruč nad Sázavou. Oba cíle byly splněny. Práci tvořily dvě hlavní oblasti. Teoretická část na základě prostudovaných odborných zdrojů a jejich prezentace vymezovala hlavní pojmy týkající se dané problematiky. Objasňovala vliv prostředí a výchovy na dítě, nezastupitelnost rodinného prostředí. Zabývala se problematikou ústavní výchovy, především dětskými domovy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku, kvalitativní a kvantitativní metody názory 34 pedagogických pracovníků pěti dětských domovů na změnu výchovného působení na děti v dětském domově po roce 1989, na základě prostudované spisové dokumentace popisovala prostředí Dětského domova a Školní jídelny Zruč nad Sázavou. Výsledky průzkumu ukazovaly, že po roce 1989 došlo ke zkvalitnění výchovně vzdělávací práce v dětském domově, ke zlepšení materiálního vybavení a úrovně vzdělání vychovatelů. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat porovnání výchovného prostředí v dětském domově před rokem 1989 a v současnosti.
- ItemVýchovné prostředí dětského domovaPěkná, Jitka