Browsing by Author "Novotná, Petra"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemAdaptabilita české ekonomiky na vstup do eurozóny(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Novotná, Petra; Bednářová, PavlaThe topic of my dissertation work is {\clqq}The adaptability of the Czech economy after entering the Eurozone``, which is being analysed from the nominal convergency point of view. Obligation to join the Eurozone has occured as a result of the Czech Republic having entered the EU. Every member state has to fulfil the so called Maastricht Convergency Criteria as a formal standard. These criteria reflect a level of nominal convergency, that means convergency of price levels with Eurozone countries. Among the convergency criteria belongs price level, interest-rate level, public deficit and debt level in proportion to GDP. The merit of this thesis is to evaluate the adaptability of the Czech Republic to the Eurozone countries in term of performing the Maastricht Convergency Criteria, which reflect the level of nominal convergency, and to describe problems preventing these criteria from being fulfilled. In the thesis, the first aspect to be theoretically described is the theory of optimal currency areas and the establishment of economic and monetary union. Another issiue to be dealt with further on is the difference between nominal and real convergency, and finally the evaluation of the performance of the Maastricht Convergency Criteria by the Czech Republic. In the last part of the thesis there is mentioned the reformation of public finance reacting to the problems within the fiscal area.
- ItemDěti v péči třetí osoby na okrese Česká LípaNovotná, Petra
- ItemMarketingová komunikace Sdružení TULIPAN(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Novotná, Petra; Švandová, ZuzanaDiplomová práce se zabývá marketingovou komunikací Sdružení TULIPAN. Sdružení TULIPAN je neziskovou organizací provozující chráněnou dílnu, která vyrábí mnoho různých výrobků, kromě těchto výrobků poskytuje také mnoho služeb. Předmětem této diplomové práce je popsat současnou komunikaci Sdružení TULIPAN a navrhnout nové možnosti v marketingové komunikaci. Teoretická část práce popisuje komunikační proces, marketingovou komunikaci a její nástroje, včetně nových možností v oblasti sociálních médií. V praktické části je popsáno Sdružení TULIPAN, jeho současná komunikace, současný komunikační mix a také návrh nových možností v marketingové komunikaci zaměřený zejména na oblast sociálních médií.
- ItemMarketingová komunikace Sdružení TULIPANNovotná, Petra
- ItemMasopustní tradice. /Carnival tradition.Novotná, Petra