Browsing by Author "Novotná, Iva"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemInformatika na Cizím Teritoriu aneb Co jsme viděli na stážích(2014) Berki, Jan; Vrbík, Daniel; Technická univerzita v Liberci; Ešner, Vojtěch; Vališ, David; Příhonská, Jana; Novotná, Iva; Drábková, Jindra; Valešová, Hana; Johnová, Jana; Hilbert, Hubert; Böhm, Hynek; Popková, KláraPublikace si klade za cíl především poskytnout informace o tom, jak probíhá výuka předmětů zaměřených na počítačem podporovanou výuku různých oborů na zahraničních univerzitách. Některá navštívená pracoviště se zaměřovala také na přípravu budoucích učitelů informatiky. Tomuto cíli odpovídá i struktura jednotlivých zpráv. Představíme vám celkem 12 pracovišť z Belgie, Německa, Polska a Slovenska. O každém se dozvíte, čemu se věnují a pro koho zajišťují výuku. Základem je ale popis zkušeností přímo z výuky a příkladů dobré praxe. Na konci každé zprávy se také můžete seznámit s hostem i hostitelem. Publikace je primárně určena současným i budoucím učitelům, doufáme ale, že si v ní inspiraci najde každý.
- ItemLa comparación de la educación de los niňos con síndrome de Down en la Republica Checa y en Espaňa(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Vohlídalová, Lucie; Novotná, IvaBakalářská práce porovnává možnosti vzdělávání dětí s Downovým syndromem v České republice a ve Španělsku. V první části popisuje, co to je Downův syndrom, okolnosti, které ho ovlivňují, a často doprovázené nemoci. Poté se zaměřuje na termín mentální retardace, která je vždy spojena s Downovým syndromem. Dalším bodem jsou specifikace při vývoji a výchově těchto dětí. Dále nám tato práce představuje teoretické možnosti v oblasti vzdělávání, které mají děti s Downovým syndromem na výběr. Tuto oblast pak prošetří výzkum, konkrétně čtyři případové studie, které ukazují, jak již zmíněné teoretické možnosti fungují v praxi. V závěru se rozebírají a porovnávají fakta, ke kterým se dospělo díky případovým studiím. Práce ukazuje jaké prvky výchovy a vzdělání se shodují a jaké jsou naopak rozdílné a vysvětluje příčiny těchto rozdílů.
- ItemTraducción comentada de los cuentos de Mario Benedetti(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Čančíková, Jiřina; Novotná, IvaBakalářská práce se zabývá komentovaným překladem dvou povídek ze sbírky La muerte y otras sorpresas uruguayského spisovatele Maria Benedettiho. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. V první části je stručně shrnut autorův život a jeho dílo, dále je proveden krátký rozbor knihy La muerte y otras sorpresas a vybraných dvou povídek. V další části je samotný překlad povídek ''El altillo'' a ''Réquiem con tostadas'' a v poslední části je představena problematika překladu a proveden rozbor překladu se souvisejícím komentářem jednotlivých aspektů překladu.
- ItemTraducción comentada de un fragmento del libro Tres cuentos de hadas(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Škopová, Pavla; Novotná, IvaBakalářská práce se zabývá komentovaným překladem jedné pohádky z knihy, Tres cuentos de hadas, španělského autora Gustava Martína Garza. Práce se skládá ze čtyř částí. První část se stručně věnuje životu autora a jeho umělecké tvorbě. Dále obsahuje teorii dětské literatury a vznik a vývoj pohádek. Další část se zabývá krátkým rozborem knihy a vybrané pohádky. Třetí část tvoří samotný překlad pohádky El vuelo del ruisenor. Poslední část bakalářské práce se věnuje vlastnímu komentáři k analýze problémů, které se vyskytly při překladu textu.
- ItemVycházková kolekce modelů pro mladé ženyNovotná, Iva
- ItemŽák s epilepsií na 1. stupni základní školyNovotná, Iva; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Diplomová práce se věnuje tématice epilepsie u žáka 1. stupně základní školy. Teoretická část se zabývá epilepsií jako chronickým onemocněním, její klasifikací, terapií a prognózou. Popisuje také specifika diagnostiky epilepsie u dětí. Následně jsou popisována pedagogická východiska epilepsie u dětí, kvalitě života a stigmatizaci nemocného. Následuje stručný náhled na komorbidity epilepsie, což je často ADHD a poruchy učení. Práce se dále věnuje popisu pedagogického kolektivu v edukaci žáka s epilepsií a specifikům výuky, rodině dítěte s epilepsií a také na spolupráci rodiny a školy. Definován je systém vzdělávání dětí s epilepsií na základní škole, legislativní rámec vzdělávání, podpůrná opatření a individuální vzdělávací plán. Na závěr jsou pak zmíněna speciální poradenská zařízení a některé neziskové organizace. V rámci praktické části byl realizován a popsán výzkum, který si kladl za cíl zjištění míry povědomí pedagogických pracovníků o problematice epilepsie a vytvoření informačně-metodického listu pro práci se žákem s epilepsií na 1. stupni základní školy.