Browsing by Author "Novotná, Gabriela"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKoronamatika – výuka matematiky během distanční výuky očima žáků(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Novotná, Gabriela; Jednota českých matematiků a fyzikůČlánek popisuje výuku matematiky z pohledu žáků několika základních škol v Praze v reakci na pandemii koronaviru SARS-CoV-2, tedy během distanční výuky spojené s uzavřením škol. Zabývá se tím, jak změny vnímají samotní žáci, a otázkou, zda má změna stylu výuky vliv na vnímání kvality jejich porozumění matematice. Bylo zjišťováno i to, zda žáci se ztrátou prezenční výuky začali vyhledávat individuální doučování matematiky, či zda na něj začali nahlížet jinak než v době prezenční výuky.
- ItemVyjádření vztahu celek-část zlomkem se zaměřením na spojitý a diskrétní model v řešeních žáků 2. stupně(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Novotná, Gabriela; Jednota českých matematiků a fyzikůZlomky jsou jedno z nejnáročnějších témat matematiky základní školy. Vztah celku a části přitom bývá označován jako klíčová oblast pro jejich hloubkové porozumění. Provedli jsme výzkum mezi 326 žáky 2. stupně čtyř základních škol v Praze s cílem zjistit, jak žáci pracují s kruhovým a diskrétním modelem v úlohách zaměřených na vztah celku a části. Zjistili jsme, že žáci častěji vynechávají úlohy s diskrétním modelem, ale pokud se je rozhodnou řešit, řeší je pak správněji než úlohy s kruhovým modelem. Žáci také pravděpodobně často používají jiné strategie při řešení stejné úlohy s jiným modelem a na úlohy nahlížejí izolovaně. Mezi nejčastějšími žákovskými chybami se objevovalo např. špatné nebo nepřesné dělení kruhu na třetiny, nevyznačení požadované části či záměna zadání (z celku určit část vs. z části celek). Rozebrány jsou i různé strategie žákovského řešení těchto úloh, které mohou být zajímavé nejen pro učitele matematiky.
- ItemŽák se specifickými poruchami učení a chování na střední školeNovotná, Gabriela; Lüftnerová Iva, Mgr. : 64102Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení a chování u žáků na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení a chování, jejich terminologií, etiologií, výskytem, projevy u dětí a dospívajících jedinců. V teoretické části jsou dále popsané podmínky vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování na středních školách.Praktická část je zaměřena na učitele a žáky středních škol. Průzkum byl proveden pomocí párového dotazníku. Cílem bylo zjistit výskyt specifických poruch učení a chování na středních školách a popsat, jaké podmínky mají žáci s těmito poruchami při vzdělávání na středních školách. V závěru je uvedeno vyhodnocení průzkumu.