Browsing by Author "Nguyen, Trong Duy"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemHybridní geopolymerní kompozity(2019-11-1) Nguyen, Trong Duy; Hájková Pavlína, Ing. Ph.D. : 59263; Voleský Lukáš, Ing. Ph.D. Konzultant : 61852Tato bakalářská práce využívá různých plniv s cílem optimalizovat vybrané geopolymerní kompozity. Konkrétně byl jako plnivo použit úlet popílku z černouhelné elektrárny, u kterého bylo stanovováno optimální procento plnění v geopolymeru pro dosažení co nejlepších vlastností. Tato práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány obecné znalosti týkající se tématu. Jsou zde vysvětleny a popsány geopolymerní materiály, kompozitní materiály, odpadní materiály z elektráren tj. úlet popílku, využití materiálů s vysokým podílem uhlíku, zkušební metody pevných nekovových anorganických materiálů a kompozitních materiálů.V experimentální části byly navrženy dvě řady experimentů. V první řadě experimentů byl přídáván úletový popílek do geopolymerního kompozitu. V druhé řadě experimentů měly být studovány geopolymerní kompozity s úletovým popílkem a uhlíkovou sítí jako plnivem. Z důvodu koronaviru však tuto část nebylo možné zrealizovat, neboť došlo k ukončení činnosti firmy, od které byl získáván úletový popílek a s jiným podobným produktem by byly výsledky již nerelevantní.
- ItemPorovnání celoživotního cyklu vozidla s různými typy pohonů(2021-11-15) Nguyen, Trong Duy; Brabec Pavel, Ing. Ph.D. : 55342Tato diplomová práce využívá emisní kritéria k posouzení celoživotního cyklu různých typů vozidel. Specifickými objekty jsou zde automobily s elektromotory a automobily se spalovacími motory, ve kterých mají podobné o technickém údaje za účelem co nejobjektivněji posoudit trend používání elektromobilů v budoucnu. Pro simulaci jízdy (jízdních homologačních cyklů) byl využit software Ignite od firmy Ricardo, který simuloval časový průběh aktuální spotřeby paliva u koncepce vozidla se spalovacím motorem, popř. elektrické energie z baterie u varianty elektrického vozidla. Následně tyto spotřeby byly přepočítány na produkci emisí CO2. Tato práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány obecné znalosti týkající se tématu. Jsou zde vysvětleny zejména pojmy cradle - to - grave, well - to - tank, tank - to - wheel a také přehled pohonu pomocí spalovacího motoru a elektromobilního pohonu. Poslední bude představit software Ricardo Ignite, který slouží k simulaci a měření parametrů při provozu na zadanou ujetou vzdálenost. V experimentální části jsou pomocí software Ignite k vytvořeným simulačným modelům pro porovnání zadané naměřené trasy (každodenní cesta z domu na pracoviště a naopak) a odtud doporučení vhodnější koncepce pohonu automobilu z hlediska ekonomických nároků a také z hlediska produkce emisí CO2.