Browsing by Author "Nevřelová, Kateřina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomparace systému logopedické osvěty v České republice a KanaděNevřelová, Kateřina; Kunhartová Monika, Mgr. Ph.D. : 65457; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce Komparace systému logopedické osvěty v České republice a v Kanadě umožňuje nahlédnout na logopedické systémy a logopedickou osvětu dvou různých zemí, České republiky a Kanady.Umožní čtenáři seznámit se s teoretickými pojmy, jako jsou logopedie, osvěta a prevence. Diplomová práce nahlíží na osvětu z různých hledisek ve vztahu k logopedii. Práce zkoumá různé metody, formy a zdroje logopedické osvěty. Zabývá se systémem vzdělávání a uplatnění logopedů v obou zemích.V empirické části porovnává obsah jednotlivých osvětových materiálů a snaží se zjistit, zda jsou mezi nimi nějaké rozdíly. Dále se v empirické části věnuje výzkumu povědomí veřejnosti o logopedii, logopedické péči a její dostupnosti. Závěrem práce komparuje a vyhodnocuje získaná data a stanovené hypotézy. Snaží se vyvodit závěry na základě získaných a vyhodnocených dat a využít nové poznatky.
- ItemRodina a narušená komunikační schopnostNevřelová, Kateřina
- ItemRodina a narušená komunikační schopnost(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Nevřelová, Kateřina; Dousková, EvaBakalářská práce se zabývala problematikou vlivu rodiny na narušenou komunikační schopnost u předškolních dětí. Cílem práce bylo zjistit, zda může být komunikační schopnost ovlivněna rodinným prostředím a sledováním televize a počítače ve volném čase dětí. Práci tvořily dvě stěžejní části - část teoretická a část praktická. V teoretické části byly pomocí odborných zdrojů popsány základy správného vývoje lidské komunikace, formy narušené komunikační schopnosti a možnosti logopedické prevence. Praktická část pomocí dotazníkového šetření, orientačního logopedického vyšetření a hodnotících škál provedených na vzorku 30 dětí, zjišťovala vliv rodinného prostředí na vývoj řeči předškolních dětí. Výsledky ukazovaly, že největší vliv na komunikaci má přílišné sledování televize, trávení volného času u počítače a nepodnětné rodinné prostředí. Zjištění vedla ke konkrétním návrhům řešení v oblasti prevence narušené komunikační schopnosti, jak v rodině, tak v mateřské škole.