Browsing by Author "Naiman, Luděk"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemVyužitelnost rozšířené reality při hraní deskové hry se simulovaným protihráčemNaiman, Luděk; Jeníček Jiří, Ing. Ph.D. : 56852Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která otestuje možnosti využití rozšířené reality při hraní deskové hry. Za tímto účelem byla vytvořena rešerše deskových her, aby usnadnila výběr hry vhodné k implementaci simulace pro rozšířenou realitu. Dále je vytvořena rešerše existujících zařízení pro rozšířenou realitu. Samotná aplikace realizuje simulaci hry Člověče, nezlob se!. Během tvorby aplikace byla snaha využít rozpoznávání herního plánu a figurek pomocí Vuforie a umožnit tak interakci fyzických figurek s virtuálními figurkami protihráče řízeného počítačem. Tento postup nakonec nebyl úspěšný a tak je implementováno náhradní řešení pomocí gest. Rozpoznávání a sledování herního plánu pomocí Vuforie proběhlo úspěšně.
- ItemVyužití rozšířené reality ve výrobě Škoda Auto a. s.Naiman, Luděk; Kretschmer Petr, Ing. : 54917; Chládek Jan, Ing.;Němeček Tomáš, Ing. MBA Konzultant2 : 66367;66455Tato práce shrnuje problematiku a technologie rozšířené a virtuální reality a následné vytvoření ukázkové aplikace v herním engine Unity pro Škoda Auto a. s. V práci jsou popsány technologie pro virtuální a rozšířenou realitu a rozdíly mezi nimi, technologie umožňující orientaci ve virtuálním prostředí a je zmíněna problematika spojená s fyziologií člověka. Práce je doplněna o seznamy zařízeních různých technologií rozšířené reality. Krátce je pojednáno i o herních enginech, ve kterých je možné vytvořit aplikaci pro rozšířenou realitu. Ukázková aplikace pro Škoda Auto prezentuje možnosti virtuální reality a způsoby ovládání, které nabízí. Aplikace je vytvořena ve zmíněném herním enginu Unity a skripty jsou napsány v jazyce C#. Modely součástek automobilu byly dodány společností Škoda Auto a.s.