Browsing by Author "Marek, Tomáš"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- ItemDigitálně řízený frekvenční filtr(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Marek, Tomáš; Slavík, LubomírCílem práce je návrh přípravku s filtry pro praktická cvičení předmětu Měřicí technika 1. Úkolem bylo nastudovat běžné typy filtrů, porovnat jejich vlastosti a navrhnout univerzální strukturu filtru tak, aby byla umožněna změna parametrů filtru pomocí mikrokontroleru. Na začátku práce jsou popsány vlastnosti filtrů a porovnány jejich specifické výhody a nevýhody. Jelikož dosud hojně užívané operační zesilovače s napěťovou zpětnou vazbou již neposkytují tak dobré výsledky především na vysokých frekvencích, byly vyvinuty zesilovače s proudovou zpětnou vazbou. Jinými typy zesilovačů, avšak také pracující s proudovou zpětnou vazbou, jsou operační transkonduktanční zesilovače (OTA), které jsem také zvolil pro moji práci. Tyto zesilovače pracují spolehlivě i na vysokých frekvencích (stovky MHz). Další předností těchto zesilovačů je jejich snadná řiditelnost transkonduktance pomocí malého stejnosměrného proudu do řídicí elektrody. K ovládání těchto proudů slouží digitálně číslicový převodník (D/AC). Změna typu filtru je také možná, a to pomocí analogových multiplexerů. Veškeré digitální řídicí signály pro jednotlivé součástky poskytuje mikrokontroler PIC18F452 od firmy Microchip. Procesor z řady 18xxx je zvolen díky jeho podpoře kompilátorem v jazyce C a pro množství periferií potřebných pro tuto aplikaci. Komunikace mezi uživatelem a procesorem se děje pomocí klávesnice se čtyřmi tlačítky a LCD s šestnácti znaky.
- ItemEnhanced Evaluation board development for Analog and 32 bits MCU; Embedded software development(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Marek, Tomáš; Galtié, FranckCílem této diplomové práce bylo vyvinout software pro 32b mikroprocesor MPC5643L (Freescale), který by umožňoval demonstrovat možnosti nového čipu PowerSBC. PowerSBC by měl ve spojení s MPC5643L najít uplatnění v systémech aktivní bezpečnosti dnešních automobilů, především v posilovačích řízení, a v blízké budoucnosti také v systémech Drive-by-wire. Specifické bezpečnostní vlastnosti PowerSBC v konfiguraci s MPC5643L byly ověřeny během testů a validací, které probíhaly podle mezinárodního standardu pro bezpečnost silničních vozidel ? ISO26262. Tento standard byl samozřejmě použit už při samotném vývoji, a proto systém s PowerSBC a MPC5643L byl schopen dosáhnout nejvyššího stupně bezpečnosti definovaného tímto standardem jako ASIL-D. Vývoj softwaru pro tento projekt se skládal z několika částí. V první části byly vyvinuty tzv. základní ovladače (basic drivers), nicméně pro jejich vývoj byla nutná prvotní znalost periferních modulů mikroprocesoru jako např. AD převodníku, řízení přerušení, modulu LIN (Local Interconnect Network) nebo SPI (Serial Peripheral Bus). Tyto moduly byly tedy nejprve nastudovány a popis těch nejdůležitějších z nich je uveden v samostatných kapitolách. Ve druhé části projektu byla nejprve vytvořena detailní specifikace softwaru pro ovladač PowerSBC, která obsahovala veškeré požadavky kladené na systém s ohledem na bezpečnostní aspekty. Podle této specifikace mohlo být potom započato samotné kódování ovladače PowerSBC s využitím již připravených základních ovladačů. Samotný ovladač PowerSBC poskytuje uživateli kolem sta funkcí umožňujících řídit veškerou jeho činnost jako je např. inicializace obvodu přes SPI, zpracování událostí a chyb, převod analogových napětí, anebo řízení vylepšeného hlídacího obvodu (tzv. watchdogu). Pro ověření funkčnosti ovladače byl nakonec vytvořen řídicí program, který byl odzkoušen na testovací desce tzv. Enhanced Evaluation Board (eEVB).
- ItemFuzzy modul pro řídící systém STEP 101(1996-01-01) Marek, Tomáš
- Item
- ItemMobilní upevňovací stolice pro spalovací motory o zdvihovém objemu11-14 dm3(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Marek, Tomáš; Scholz, CelestýnThe submitted work is concerned with the problems of the mobile fixing frame, so called the pallet system for fixing the engine to the dynamometer. The work processes a structural design of the pallet system for engines with a total stroke volume of 11-14 litres, mainly than for engines TEDOM (12 litres). The goal is to reduce the changing time, which is needed for swapping the tested engine units on the dynamometer. The pallet system is designed for the new bulit up test-room in the Technical University in Liberec, opened during the year 2012. In this work, there are presented some necessary control and safety calculations of stability and in the end there is a drawing documentation as well. I accomplished a complete analysis of the current state of designing the pallet systems for differend tipes of internal-combustion engines. Than I described and reviewed single findings, decided for using some of them and afterwards I designed the pallet system for the new test-room in Technical University.
- ItemMobilní upevňovací stolice pro spalovací motory o zdvihovém objemu11-14 dm3(2012-01-01) Marek, Tomáš
- ItemNávrh opatření pro snížení hlučnosti soukolí pátého rychlostního stupně u převodovky MQ100(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Marek, Tomáš; Voženílek, RobertPředložená práce se zabývá problematikou hlučnosti pátého rychlostního převodu u převodovky s označením MQ100, která je součástí agregátu vozu Škoda Citigo, VW Up a Seat Mii. Výsledkem práce je návrh nového ozubení s ohledem na součinitel trvání záběru pro pátý rychlostní stupeň, s cílem eliminace hluku. Výpočet je zaměřen na celočíselný součinitel délky trvaní záběru na profilu, na šroubovici a jejich kombinaci. V této práci jsou též zhodnoceny jednotlivé technologie výroby ozubení a byla navržena optimální technologie, která dovoluje nastavení požadované geometrie. Provedl jsem analýzu současného stavu již existujících pokusů o vyřešení této problematiky. Byla použita data ze zkušebních stavů, z jízdních zkoušek a především výkresových dokumentací současného ozubení. Posoudil jsem již dosažené výsledky a navrhl ozubení, při jehož konstrukci jsem vycházel ze zkušeností předních odborníků v tomto oboru.
- ItemOrganizace Adrenalin Campu(2016-12-1) Marek, Tomáš; Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D. : 58407; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Vrbík Daniel, Mgr. Ph.D. Konzultant : 63768; Touš Jan, RNDr. Ph.D. Konzultant2 : 66359Hlavním cílem bakalářská práce je vytvoření programu pro Adrenalin Camp a jeho ověření v praxi. Cílovou skupinou jsou děti ve věku 14-16 let. V první části práce jsou vymezeny teoretické termíny (zážitková pedagogika, dramaturgie, atd.). V druhé části je zpracován kompletní program Adrenalin Campu, představení organizace, scénář kempu. Velká část práce je věnována vyhodnocení programu účastníky kurzu. Navazující součástí práce jsou poznatky do budoucna, které byly stanoveny na základě celkového vyhodnocení a osobních poznatků autora práce. Výsledky práce mohou pomoci s realizací podobných kurzů v dalších letech.
- ItemTechnologie výroby dveří schrán autobusů ve firmě Iveco Czech Republic, a. s.(2007-01-01) Marek, Tomáš
- ItemTechnologie výroby dveří schrán autobusů ve firmě Iveco Czech Republic, a.s.(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Marek, Tomáš; Frinta, JanThis dissertation refers mainly to a modification of the door metal gluing. The original gluing technology is unsuitable, and due to this fact some alternatives of the possible solutions are proposed by means of the gluing process technology. Dissertation summarizes advantages and disadvantages of tested glue agents. It solves a flow of operations with begard to the implementation of a new solution into the pršeny production process assembly line controlled. The main aim of this work is presentation of new technological process for technology of busses compartment door´s production.
- ItemVýzkum chyby převodu a její vliv na vibrace a hluk od ozubených kol numerickou simulací a experimentálním ověřením(2022-08-01) Marek, Tomáš; Němeček Pavel, prof. Dr. Ing. :55345Předložená disertační práce zpracovává téma Výzkum chyby převodu a její vliv na vibrace a hluk od ozubených kol numerickou simulací a experimentálním ověřením. Text zprvu pojednává o možných příčinách hluku od ozubení a konkrétně se zaměřuje na chybu převodu jako jednu z příčin. V této souvislosti je nejprve popsán současný stav poznání v podobě důkladné rešerše. Hlavním obsahem disertační práce je zjištění korelace mezi chybou převodu, součinitelem skutečného trváním záběru, hlukem a vibracemi. Za účelem tohoto výzkumu byl navržen výpočetní MBS model a sestrojen odpovídající experiment v podobě zkušebního stavu. V závěru práce je korelace sledovaných veličin vyhodnocena a jsou diskutovány další možné kroky výzkumu této problematiky, s cílem zlepšení akustického projevu ozubení v automobilové převodovce.