Browsing by Author "Lipenská, Martina"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDatabáze geologických a geomorfologických lokalit a interaktivní mapa; jejich aplikace v cestovním ruchu: případová studie Frýdlantsko(2014-12-17) Lipenská, Martina; Zágoršek Kamil, doc. RNDr. Ph.D.; Skolitel : 54839 Skrbek Jan, doc. Ing. Dr.; Konzultant : 55449 Vít Tomáš, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 64442 Salanský JanTato bakalářská práce je zaměřena na inventarizaci geologických a geomorfologických lokalit v oblasti Frýdlantska a jejich aplikaci v cestovním ruchu. Teoretická část se věnuje vymezení území Frýdlantska, fyzicko-geografické charakteristice a vysvětlení pojmů spojených s tématem práce geodiverzita, ochrana neživé přírody, geoturismus a dědictví neživé přírody. Praktická část práce se zabývá samotnými lokalitami. Na začátku byly vytipovány vhodné lokality a u nich následně proveden terénní průzkum. Ze zjištěných informací byl pro každé území zpracován evidenční list, na jehož základě byla vytvořena souhrnná databáze lokalit. V závěru práce byly lokality zhodnoceny pomocí SWOT analýzy. Součástí práce je také interaktivní mapa s jednotlivými lokalitami a návrhy informační brožury, informační tabule a QR kódu, které mohou být využity pro rozvoj cestovního ruchu na Frýdlantsku.
- ItemMístní krajina ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy na příkladu FrýdlantskaLipenská, MartinaDiplomová práce se zabývá aplikací místní krajiny do výuky zeměpisu na druhém stupni základní školy na příkladu Frýdlantska. Teoretická část popisuje problematiku krajiny, místa, místní krajiny, terénní výuky, projektové výuky a také tvorby pracovních listů a metodické příručky. Dále teoretická část zkoumá zařazení místní krajiny do kurikulárních dokumentů České republiky tedy do rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, do standardů základního vzdělávání ze zeměpisu a do školního vzdělávacího programu ZŠ a MŠ Hejnice. Praktická část nabízí návrh výukových materiálů v podobě pracovních listů pro žáky a metodických pokynů pro učitele. Jedná se celkem o šest návrhů pracovních listů na různá témata z fyzické geografie. Návrhy byly částečně ověřeny a zhodnoceny v závěru práce. V přílohách práce lze najít vzorová řešení všech navrhovaných pracovních listů.