Browsing by Author "Lachman, Martin"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- ItemMeasuring frequency and transient characteristics on Yaskawa Motor and controlling the motor by means of PC(Technical University of Liberec, Department of Manufacturing Systems and Automation, Studentská 2, Liberec 1, Czech Republic, 2017-02-15) Lachman, MartinThis article familiarise its readers with possibilities of motor control, measuring frequency and transient characteristics on Yaskawa Motor in laboratory conditions using Matlab - Simulink software and its Real Time Target toolbox. Using the Real Time Target toolbox along with MF624 I/O card, we are able to capture, store and submit information on state variables of the motor in real time. The manufacturer of Yaskawa motors does not provide with information about frequency and transient characteristics of current, speed or position loops. In order to verify the mathematical model, it is necessary to measure these characteristics on a specific motor type and use the obtained results to recalculate amplification of individual controllers by means of the mathematical model. Adjusting the current controller is not possible, since the values are fixed by the manufacturer. The manufacturer allows the user of the current controller to choose from 10 pre-set values (from the.,softest" to the.,most stiff"). By making the model more accurate, we may perform simulations of various load states that are approaching real ones. © The Authors, published by EDP Sciences, 2017.
- ItemMěření ohniskové vzdálenosti u laserové řezací hlavice(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Hollandr, Martin; Lachman, MartinBakalářská práce se zaměřuje na experimentální zjištění ohniskové vzdálenosti vláknového laseru JK400FL. Teoretická část práce se zabývá historií laseru a jeho principu fungování, základním rozdělením laserových přístrojů, a popisu technologií využívající laserový paprsek. V další sekci práce je popsán samotný laserový přístroj JK400FL, na kterém se prováděly veškeré operace spojené s touto prací. Závěrečná kapitola popisuje experiment zjištění optimální ohniskové vzdálenosti, a ověření její správnosti vyřezáním základních tvarů.
- ItemModel jednoduchého hydraulického obvodu s rotačním motorem v prostředí SimScape(Technická Univerzita v Liberci, 2016-01-01) Bláha, Jakub; Lachman, MartinBakalářská práce se zabývá tvorbou jednoduchého hydraulického obvodu s rotačním motorem v prostředí SimScape. Práce shrnuje základní poznatky o hydraulických prvcích v obvodu. V rámci této práce je seznámení se s toolboxem SimScape. Následně je popsán rozdíl mezi prostředím SimScape a Simulink. V teoretické části jsou popsány použité hydraulické prvky v obvodu. Práce se zaměřuje na řízení rychlosti hydromotoru metodou škrcení pomocí proporcionálního rozvaděče. Poté byla provedena simulace v prostředí SimScape a vysvětlena tvorba tohoto modelu. Měření probíhalo v laboratořích katedry KSA a mělo za úkol vytvořit průtokovou charakteristiku pro různé zátěže, které byly zvoleny. Na závěr bylo porovnáno měření z laboratoře s výsledky simulací.
- ItemNávrh hydraulických prvků kompaktního minirýpadla(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Lacina, Jan; Lachman, MartinTématem této bakalářské práce je návrh hydraulického systému minirypadla, jež by cílil do produktové mezery firmy Doosan Bobcat, ve váhové kategorii 2-2,5t a to jak svoji hmotností, tak funkcemi. Stroj by měl býti z co největší míry kombinací dvou současných modelů a to konkrétně E25 - 2,5 tuny vážící bagr s vyšším stupněm výbavy a do připravovaného modelu E20 1,8-2t vážící stroj dle stupně výbavy. Nový model, kterým se práce zaobírá prozatímním označením E22, by v ideálním případě využíval spalovací motor, hydrogenerátor, podvozkovou část i pracovní část (podkop) ze stroje většího (E25) a kabinu, včetně ostatních hydraulických a ovládacích prvků ze stroje menšího (E20). Na následujících stránkách se pokusím provést kontrolu vhodnosti komponent, jež se již používají na výše uvedených rypadlech a v případě, že daná komponenta nebude odpovídat požadavkům, navrhnout vhodné řešení.
- ItemNávrh pneumatických pohonů pro jednoúčelové zkušební zařízení a rozbor bezpečnosti(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Minařík, Tomáš; Lachman, MartinPráce shrnuje informace o používaných pneumatických prvcích - válce, ventily, šroubení, hadice, jednotky pro úpravu vzduchu, navrhování pneumatických obvodů. Zabývá se návrhem pneumatického obvodu.
- ItemOdsávání spalin u laserového stroje(Technická Univerzita v Liberci, 2016-01-01) Taich, Jakub; Lachman, MartinBakalářská práce se zabývá problematikou odsávání a filtrace technologií termického dělení a návrhy odsávání konkrétního laserového stroje. Tento stroj byl postaven na Katedře výrobních systémů a automatizace. Úvodní část se věnuje rozboru důvodů pro odtah a filtraci škodlivin. V teoretické části práce představuje konstrukčně nejčastější způsoby odsávání a nejčastěji používané druhy odsávacích zařízení. Jsou zde uvedeny početní metody pro kapacitní návrh odsávacího zařízení a požadované vlastnosti sacích nástavců. V praktické části je na základě výpočtů volena odsávací jednotka a jsou vyhotoveny tři konstrukční návrhy pro odsávání stroje.
- ItemRegulace přesných polohových servopohonů při vysokých rychlostech(Technická Univerzita v Liberci, 2005-01-01) Lachman, Martin
- ItemStability simulation of a vehicle with wheel active steering(EDP Sciences, 2016-01-01) Brabec, Pavel; Voženílek, Robert; Lachman, MartinThis paper deals with the possibility of increasing the vehicle driving stability at a higher speed. One of the ways how to achieve higher stability is using the 4WS system. Mathematical description of vehicle general movement is a very complex task. For simulation, models which are aptly simplified are used. For the first approach, so-called single-truck vehicle model (often linear) is usually used. For the simulation, we have chosen to extend the model into a two-truck one, which includes the possibility to input more vehicle parameters. Considering the 4WS system, it is possible to use a number of potential regulations. In our simulation model, the regulation system with compound coupling was used. This type of regulation turns the rear wheels depending on the input parameters of the system (steering angle of the front wheels) and depending on the output moving quantities of the vehicle, most frequently the yaw rate. Criterion for compensation of lateral deflection centre of gravity angle is its zero value, or more precisely the zero value of its first-order derivative. Parameters and set-up of the simulation model were done in conjunction with the dSAPACE software. Reference performances of the vehicle simulation model were made through the defined manoeuvres. But the simulation results indicate that the rear-wheels steering can have a positive effect on the vehicle movement stability, especially when changing the driving direction at high speed. © 2016 Owned by the authors, published by EDP Sciences.