Browsing by Author "Kytlicová, Daniela"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemBadatelsky orientovaná výuka v Oblastní galerii LiberecKytlicová, Daniela; Picková Helena, Mgr. Ph.D. : 63434Cílem bakalářské práce bylo vytvoření doprovodného programu pro heterogenní skupiny na základně prvků badatelsky orientované výuky a jeho následná realizace. V teoretické části se zabývám edukačním prostředím a jeho vlivem na edukaci samotnou. Dále popisuji výhody mimoškolního edukačního prostředí a jednotlivé edukační procesy, které budu následně aplikovat při realizaci bakalářské práce. Zabývám se také odlišnými vzdělávacími přístupy dle věkových skupin a jejím dělením, napříč třídami. Použité metody se více méně shodují, pouze jim přikládám rozdílné časové dotace v rámci lekce. Případně měním jejich náročnost, protože výklad, který mám připravený pro střední školy, by první stupeň základní školy jen těžko zpracoval. Je tedy nutná modifikace náplně jednotlivých metod dle věkového rozdělení. Také příprava lekce dle principů BOV měla více podob. S tématikou lettristického díla pracovali v ateliéru všichni, ale každá věková skupina měla jinou náročnost. Rozdělení nelze aplikovat tabulkově, jelikož se mohou lišit i stejné věkové skupiny. K určování vhodného rozdělení jsem na konci lekce používala evaluační dotazník formou odborného textu, dle kterého jsem následně měla možnost modifikovat další lekce, pokud pro nějakou třídu byla náročnost vyšší. Praktická část popisuje cíle a metody, které byly použity, ale také vymezuje cílové skupiny a jejich rozdělení. Podle těchto skupin se odvíjí náročnost doprovodného programu dle předpokládaných schopností a dovedností žáků, kteří doprovodný program navštívili. Následně jednotlivé lekce jsou evaluovány dle terénních poznámek z pozorování. V rámci diskuze se snažím zodpovědět jednotlivé výzkumné otázky, kterými si ověřuji, zda bakalářská práce splnila svůj účel. Například zda je přínosné mimoškolní edukační prostředí a proč? Nebo či je možné dlouhodobé udržení doprovodných edukačních programů z pohledů pedagogů, kteří program navštívili.
- ItemFast Fashion?!Kytlicová, Daniela; Vlachynská Petra, MgA. Ph.D. : 66829Diplomová práce vytváří dočasně místně specifickou instalaci. Téma instalace je mířeno záměrně do prostředí obchodního domu, tedy heterotopického místa, které problém rychlé módy reprodukuje a symbolizuje. Diplomová práce k problému přistupuje dvěma odlišnými způsoby, oba jsou konfrontační, ale každý jinak. První, obsahem, který s nadsázkou ilustruje problematiku fast fashion, jak jejich klady, tak i zápory. Jedná se o velkoformátovou instalaci, tvořené z odpadového materiálu, který fast fashion produkuje. Naopak druhý způsob je tvořen guerillovým charakterem s osvětovým potenciálem, jehož dopad bude monitorován. Konkrétně se jedná o samolepky s QR kódy, které budou odkazovat na web, který přehledně sdružuje české značky, které podporují slow fashion.
- ItemInteraktivní expozice pro Oblastní galerii v LiberciKytlicová, Daniela; Loskot Richard, MgA. : 59465Tato práce pojednává o prostorách interaktivní expozice v Oblastní galerii v Liberci. Součástí je na míru řešený konceptinteraktivní výstavy do předem určených prostor Oblastní galerie. Důležitou součástí práce je nastudování odborných metodik,muzejních a galerijních expozic. A také vymezení pojmu interaktivita, edukace a animace v galerii a následné zpracování danýchinformací kontinuálně navazující na libreto konkrétní expozice.