Browsing by Author "Králíček, Ondřej"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomparace pohybové aktivity, motorické výkonnosti a tělesného složenímládežnických hráčů hrajících na různých fotbalových postechKrálíček, Ondřej; Rubín Lukáš, Mgr. Ph.D. : 66836Hlavním cílem bakalářské práce byla komparace pohybové aktivity, motorické výkonnosti a tělesného složení mládežnických hráčů hrajících na různých fotbalových postech. Měření se zúčastnilo 24 hráčů hrajících na různých herních postech (brankář, obránce, záložník a útočník) v kategoriích U14 až U19 ve fotbalovém klubu FK Jablonec. Pohybová aktivita byla monitorována akcelerometrem ActiGraph GT9X. Motorická výkonnost byla otestována nově připravenou testovou sestavou speciálně navrženou pro fotbal. Tělesné složení bylo změřeno přístrojem Tanita MC-780 MA. Brankáři potvrzují předpoklad, že dosahují nejlepších hodnot horizontálního skoku, ale naopak zaostávají za ostatními hráči ostatních herních postů v technice s míčem. Také se prokázalo, že brankáři dosahují nejnižších hodnot úrovně pohybové aktivity v zápase. Naopak záložníci jsou dle údajů z měření nejvíce aktivními hráči.
- ItemNávrh a verifikace diagnostické vyučovací jednotky školní tělesné výchovy zaměřené na hodnocení zdravotně orientované zdatnosti u žáků na 2. stupni základních školKrálíček, Ondřej; Rubín Lukáš, Mgr. Ph.D. :66836Hlavním cílem diplomové práce je navržení a verifikace diagnostické vyučovací jednotky se zaměřením na zdravotně orientovanou zdatnost u žáků na 2. stupni základních škol. V části teoretické jsou uvedeny poznatky o pubescenci a tělesné zdatnosti. Následně pak testování zdravotně orientované zdatnosti v České republice i ve světě. Empirického měření se zúčastnilo 43 chlapců a dívek z 6., 7. a 8. tříd a 3 pomocní učitelé ze 2 rozdílných základních škol. Ve školách probíhalo empirické šetření 3 autorem vytvořených návrhů metodik, které jsou zaměřené na diagnostiku zdravotně orientované zdatnosti žáků druhého stupně základních škol. V metodikách se setkáme s testy pro zjištění aerobní kapacity (vytrvalostní člunkový běh beep test), svalové síly (kliky, modifikované lehy-sedy) a flexibility (v-předklon). Dále se setkáme s testy tělesného složení (výšky, hmotnosti, BMI, dále množstvím tělesného tuku a svalové hmoty). Metodika 1 je obsahově širokým návrhem s časovou dotací 90 minut. Nabízí výsledky tělesného složení, pracuje s tělesným analyzátorem. Jako negativní se jeví tvoření zástupů žáků a nutnost jisté technické zručnosti vyučujícího. Metodika 2 trvá také 90 minut, je obsahově slabší než metodika 1, ale časově a technicky méně náročná. Tato metodika testování byla favorizována později i spoluúčinkujícími učiteli. Metodika 3 je formou 45 minut, tak aby splnila parametry jedné vyučovací hodiny na základních školách. Tento návrh se zdá vhodný pro školy s nižší časovou dotací tělesné výchovy. Nutno podotknout, že každá ze 3 uvedených metodik najde svoje uplatnění v rámci daných podmínek. V praxi pak metodiky obstály obstojně.