Browsing by Author "Koubová, Iva"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPráce volnočasového pedagoga s osobami s mentálním postiženímKoubová, IvaBakalářská práce se zabývá prací volnočasového pedagoga s dospělými osobami s mentálním postižením. První část objasňuje a vysvětluje pojmy mentální postižení neboli mentální retardace, příčiny vzniku a prevence mentálního postižení. Další část nám podává obraz o ústavní péči spolu s centrem denních služeb. Praktická část je zaměřena na program, který se týká rozvoje schopností a dovedností osob s mentálním postižením, jejich učení se návykům v péči o své tělo, rozvoje logického myšlení, pochopení funkcí lidského těla a orientování se v denním rozvrhu svých aktivit. Program jsem vytvořila a zrealizovala za pomoci centra denních služeb na míru osobám. Při přípravě programu jsem využívala informace o nich od vedoucí skupiny a od nich samých. Další informace jsem získala pozorováním jednotlivých osob při práci, kde jsem hodnotila jejich chápání úkolu a postupné zlepšování nebo konkrétní změny.
- ItemVzdělávací a výchovné cíle v Československu v letech 1948-1989 - příklad učebnic občanské výchovyKoubová, Iva; Kasper Tomáš, doc. PhDr. Ph.D. : 55380; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce se zabývá vývojem českých učebnic občanské výchovy ve druhé polovině dvacátého století v období mezi roky 1948-1989. Práce je rozdělena do dvou částí, které na sebe přímo navazují. První část práce poukazuje na vývoj československého školství v letech 1948-1989. Zabývá se analýzou učebních osnov občanské výchovy, později nauky a charakterizuje ji společně s jejími oblastmi. Pokračuje vymezením učebnic, jejich funkcí a struktur podle různých autorů, kteří se zabývali analýzou učebních textů. Druhá část se za pomoci obsahové analýzy učebnic věnuje výzkumu učebnic občanské výchovy/nauky na druhém stupni základních škol v období mezi roky 1948-1989. Výsledky výzkumu poukazují na to, jak se učebnice pod vlivem politických událostí měnily a jaké byly jejich vzdělávací a výchovné cíle spolu s prostředky k jejím dosahování a kontrole žáků. Závěrem diplomové práce je diskuze přispívající k pochopení získaných poznatků a zjištění.