Browsing by Author "Kolářová, Alice"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemAleje - symbol a význam v krajině(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Kolářová, Alice; Vávra, JaroslavV bakalářské práci se autorka věnuje tématu Aleje-symbol a význam v krajině. Cílem práce je objasnit a přiblížit symbol stromořadí naší krajiny v průběhu dějin a porovnání alejí v Čechách a na Moravě. Hlavní text je rozčleněn do 4 kapitol: Použitá terminologie, Historie alejí, Druhová skladba stromů a Srovnání alejí Čech a Moravy. Autorka vychází především z odborné literatury týkající se problematiky alejí a literatury k tématu krajiny. V závěru práce se snažila vysledovat souvislost mezi vztahem či péčí o aleje a procentuelním zastoupením věřících obyvatel v jednotlivých krajích České republiky.
- ItemNávrh kooperativního vyučování zeměpisu na příkladu tematických celkůKolářová, Alice; Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.; Skolitel : 54971 Sixta Josef, doc. Ing. CSc.; Konzultant : 63147 Jirsák Čeněk, Mgr.; Konzultant2 : 63293 Řezáč Milan, RNDr. Ph.D.V diplomové práci se autorka věnuje tématu kooperativní výuky na druhém stupni ZŠ. Cílem práce je zjistit, jak velkou efektivitu má krátkodobé využití kooperativní výuky v hodinách zeměpisu na druhém stupni ZŠ. Text diplomové práce má dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části, rozdělené do kapitol- Kooperace, Typy uspořádání výuky, Skupinové vyučování a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, autorka vychází především z odborné literatury týkající se problematiky kooperativní, skupinové výuky, literatury k oboru didaktiky a školských legislativních dokumentů. V praktické části autorka představuje výukový materiál, který má vzdělávací cíle definované dle revidované Bloomovy taxonomie. Dalším cílem práce je zjistit, jakou úroveň myšlení žáci mají, zda převládá pamětní, mechanické učení či spíše logické uvažování a zda krátkodobé zařazení skupinové kooperativní výuky může myšlení u žáků rozvíjet.